Cílem kurzu je prohloubení znalostí českého jazyka a nácvik komunikace s pacientem při jeho vyšetření a ošetření. Studenti se zaměří na komunikační dovednosti pro praxi v nemocnici (lékař–sestra–pacient).
Poslední úprava: Macháčková Dita, Mgr. (04.09.2024)
The aim of the course is to deepen knowledge of the Czech language and to train communication with patient during their examination a treatment. Students will concentrate on communication skills for practice in hospital (doctor–nurse–patient).
Poslední úprava: Macháčková Dita, Mgr. (04.09.2024)
Podmínky zakončení předmětu -
Zápočet: docházka (max. 1 absence/semestr), úspěšné absolvování průběžných testů (tj. dosažení min. 70 %, počet pokusů je 3), vyšetření a ošetření jednoho česky hovořícího pacienta, hodnocení dle zadaných kritérií, je nutno dosáhnout min. 70 %.
Poslední úprava: Macháčková Dita, Mgr. (04.09.2024)
Credit: attendance (max. 1 absence/semester), successful completion of continuous tests (i.e. achievement of min. 70%, number of attempts is 3), examination and treatment of one Czech-speaking patient, evaluation according to specified criteria, it is necessary to achieve min. 70%.
Poslední úprava: Macháčková Dita, Mgr. (04.09.2024)
Poslední úprava: Macháčková Dita, Mgr. (04.09.2024)
Výsledky učení -
Po skončení kurzu bude student schopen
poznat a pojmenovat stomatologické nástroje či přístroje, požádat sestru o pomoc a zdůvodnit požadavek;
poznat a pojmenovat nástroje dentální hygieny (a jejich typy) a stručně popsat, k čemu slouží;
používat základní pokyny při vyšetření/ošetření pacienta (imperativ, modální slovesa);
reagovat na pacienta adekvátně sociokulturnímu kontextu;
používat kompenzační strategie tak, aby zabránil nedorozumění a dosáhl komunikačního cíle.
Poznámky:
výstupní úroveň odpovídá cca úrovni A2 dle SERR + specifikům jazyka pro specifické účely;
student je schopen domluvit se pomocí jednoduchých vět a rozumí partnerovi v komunikaci, pokud je schopen téhož, v opačném případě zvládá zachytit klíčová slova tak, aby pochopil základní faktografické údaje.
Poslední úprava: Clareová Dagmar, BA (29.09.2025)
At the end ofthecourse, the student willbeable to:
recognize and namedentalinstrumentsordevices, askthenurseforassistance, and justifytherequest;
recognize and namedentalhygienetools (and theirtypes) and brieflydescribetheirpurpose;
use basic instructionsduringpatientexamination/treatment (imperative, modalverbs);
respond to thepatientappropriately to thesocioculturalcontext;
use compensatorystrategies in order to avoidmisunderstandings and achievethecommunicativegoal.
Notes:
The exit level correspondsapproximately to A2 according to the CEFR, withspecificationsforlanguageforspecificpurposes.
The student isable to communicateusingsimplesentences and understandsthecommunication partner ifthey are able to do thesame; otherwise, the student isable to capturekeywords in order to understandtheessentialfactualinformation.