|
|
|
||
Studenti se seznámí a naučí formální práci s odborným textem – analýzou, výstavbou a zhodnocením argumentů. Nabyté znalosti zvýší jejich kvalifikaci v porozumění a hodnocení odborné literatury. Nové znalosti také využijí ve všech oblastech, které vyžadují užití věcné argumentace. Seminární forma a individuální příprava vybaví studenty také obsahově, a to znalostmi o základech bioetického uvažování a evoluce v této oblasti. Poslední úprava: Zielina Martin, Mgr. et Mgr., Ph.D. (13.09.2019)
|
|
||
Hlavním cílem je seznámit studenty s problematikou vývoje a směřováním bioetiky. Studenti tak získají před-porozumění, které jim umožní zralý vstup do etických témat. Vedlejší cílem je kvalifikace odborného myšlení za hranice mechanicky naučených postupů. Expertní myšlení vyžaduje kromě zmechanizovaných procesů také formální myšlení odpovídající vážnosti a závažnosti profese. Setkání se s formální strukturou významných textů poskytuje podklad pro kvalifikaci argumentačních schopností a logického myšlení. Poslední úprava: Zielina Martin, Mgr. et Mgr., Ph.D. (13.09.2019)
|
|
||
Úspěšné absolvování je podmíněno: 1) docházkou (max. 20% absence) a 2) závěrečným kolokviem. Překročení limitu absence může student vyvážit individuálním úkolem, který navrhne lektor. Poslední úprava: Čechová Jana, Mgr. (08.09.2019)
|
|
||
1. Arras, J. D. (1994). Principles and particularity: the role of cases in bioethics. Indiana Law Journal 69/4: 983–1014. 2. Gardiner, P. (2003). A virtue ethics approach to moral dilemmas in medicine. Journal of Medical Ethics 29/5: 297–302. 3. Gillon, R. (2003). Ethics needs principles – four can encompass the rest – and respect for autonomy should be “first among equals.” Journal of Medical Ethics 29/5: 307–12. 4. Harris, J. (2003). In praise of unprincipled ethics. Journal of Medical Ethics 29/5: 303–6. 5. Pellegrino, E. D. (2001). The Internal Morality of Clinical Medcine: A Paradigm for Ethics of the Helping and Healing Professions. Journal of Medicine and Philosophy. 26/6: 559–579.
Poslední úprava: Zielina Martin, Mgr. et Mgr., Ph.D. (13.09.2019)
|
|
||
Četba a analýza vybraných textů, diskuze. Poslední úprava: Zielina Martin, Mgr. et Mgr., Ph.D. (13.09.2019)
|
|
||
Předmět není zakončen ústní zkouškou, ale kolokviem. Poslední úprava: Čechová Jana, Mgr. (08.09.2019)
|
|
||
1. Argumentace a text Gardiner, P. (2003). A virtue ethics approach to moral dilemmas in medicine. Journal of Medical Ethics 29/5: 297–302.
2. Harris, J. (2003). In praise of unprincipled ethics. Journal of Medical Ethics 29/5: 303–6.
Gillon, R. (2003). Ethics needs principles – four can encompass the rest – and respect for autonomy should be “first among equals.” Journal of Medical Ethics 29/5: 307–12.
3. Pellegrino, E. D. (2001). The Internal Morality of Clinical Medcine: A Paradigm for Ethics of the Helping and Healing Professions. Journal of Medicine and Philosophy. 26/6: 559–579.
4. Arras, J. D. (1994). Principles and particularity: the role of cases in bioethics. Indiana Law Journal 69/4: 983–1014.
5. 2/2 Arras, J. D. (1994). Principles and particularity: the role of cases in bioethics. Indiana Law Journal 69/4: 983–1014
6. kolokvium
Určení: / Místo konání: Plzeňská – Ústav lékařské etiky a humanitních základů medicíny 2. LF UK Počet studentů: max. 15 Rozsah: 5 odpoledních bloků – pátek 13:30 – 15:30 Pravděpodobná doba konání – LS
Poslední úprava: Zielina Martin, Mgr. et Mgr., Ph.D. (13.09.2019)
|