|
|
|
||
Obsahová náplň volitelného předmětu „Profesní komunikace“ je zaměřena na zvládání konfliktních situací, umění vést rozhovor, získávání cílených informací od klientů/pacientů, asertivitu v komunikaci a osvojení afiliantního způsobu komunikace. Obsah výuky podporuje a koriguje komunikační dovednosti studenta, které jsou nezbytné nejen pro klinickou praxi, ale podnětné i pro rozvoj těchto dovedností v osobním životě.
Poslední úprava: Tomová Šárka, PhDr., MPH, Ph.D. et Ph.D. (21.06.2023)
|
|
||
Poslední úprava: Tomová Šárka, PhDr., MPH, Ph.D. et Ph.D. (21.06.2023)
|
|
||
PŘEDMĚT JE UKONČEN ZÁPOČTEM. PODMÍNKY PRO UDĚLENÍ ZÁPOČTU: • 100% účast na kontaktní výuce (neúčast z důvodu nemoci se uznává); • aktivní účast na natáčení videovýstupů modelových komunikačních situací; • individuální analýza vlastního videovýstupu. Poslední úprava: Tomová Šárka, PhDr., MPH, Ph.D. et Ph.D. (21.06.2023)
|
|
||
ZÁKLADNÍ STUDIJNÍ LITERATURA:
ROZŠIŘUJÍCÍ STUDIJNÍ LITERATURA:
Poslední úprava: Tomová Šárka, PhDr., MPH, Ph.D. et Ph.D. (21.06.2023)
|
|
||
Předmět je ukončen zápočtem. Poslední úprava: Tomová Šárka, PhDr., MPH, Ph.D. et Ph.D. (21.06.2023)
|
|
||
Obsahové zaměření přednášek a seminářů:
Verbální komunikace, aktivní naslouchání; Neverbální komunikace, identifikace neverbální řeči těla; Paralingvistické aspekty mluveného slova; Vytváření pozitivních emocí v rámci komunikace; Sdělování pozitivních a negativních zpráv; Komunikace s pacientem v konfliktní situaci, nespolupracující pacient; Komunikace s agresivním pacientem, krizová intervence; Komunikace s pacientem se senzorickými, kognitivními poruchami; Komunikace s vážně nemocným dítětem, s rodiči dítěte; Jiné komunikační techniky a jejich využití v praxi.
Stanovené výstupy z učení: Student chápe význam komunikace v lékařské péči. Student dokáže identifikovat evalvační a devalvační prvky v komunikaci. Student dokáže popsat význam aktivního naslouchání v lékařské péči. Student dokáže popsat význam předávání informací pacientům. Student umí vyjmenovat faktory ovlivňující vzájemnou interakci lékaře a pacienta. Student dokáže identifikovat neverbální projevy účastníků semináře. Student umí vyhodnotit styl komunikace s pacientem. Student umí akceptovat názor skupiny. Student umí prezentovat své postoje a názory. Student zná zásady týmové spolupráce. Student je schopen klást otázky a reagovat na ně. Student je schopen udržovat tematické linie diskuze. Student je schopen syntézy informací do stručného souhrnu. Poslední úprava: Tomová Šárka, PhDr., MPH, Ph.D. et Ph.D. (21.06.2023)
|