|
|
|
||
Předmět je koncipován jako teoreticko-praktický. Je zaměřen na získání základních vědomostí z oborové didaktiky
a jejich využití v práci sestry a při působení sestry v oblasti kvalifikačního a celoživotního vzdělávání. Rozšiřuje
poznatky z oblasti výchovy a sebevýchovy a objasňuje vlivy, které přispívají k formování osobnosti. Seznamuje se
zásadami efektivní výuky a hodnocení její účinnosti. Předmět vytváří předpoklady k vedení praktického vyučování
ve studijních programech, kterými se získává způsobilost k výkonu zdravotnického povolání a v akreditovaných
kvalifikačních kurzech v souladu s platnými právními předpisy. Předmět bude realizován v rámci nepravidelné
blokové výuky.
Obsahové zaměření přednášek a seminářů:
Zařazení didaktiky ošetřovatelství mezi pedagogické disciplíny.
Činitelé výuky: žák, učitel, učivo, prostředí v ošetřovatelství.
Výukové cíle, jejich taxonomie a možnosti využití v ošetřovatelství.
Organizační formy výuky.
Výukové metody. RWCT metody.
Materiální didaktické prostředky v ošetřovatelství.
Projektování, realizace a evaluace výuky.
Pedagogická diagnostika a autodiagnostika.
Hodnocení výsledků výuky.
Sebevzdělávání, sebevýchova, seberealizace.
Didaktický projekt.
Poslední úprava: Jirkovský Daniel, PhDr. RNDr., Ph.D., MBA (28.09.2024)
|
|
||
Poslední úprava: Jirkovský Daniel, PhDr. RNDr., Ph.D., MBA (28.09.2024)
|
|
||
PŘEDMĚT JE UKONČEN ZÁPOČTEM:
Poslední úprava: Jirkovský Daniel, PhDr. RNDr., Ph.D., MBA (28.09.2024)
|
|
||
STUDIJNÍ OPORA: Studijní opora je vložena do LMS Moodle pod odkazem: https://dl2.cuni.cz/course/view.php?id=2664 Přihlašovací klíč je: VŠEOŠ.
ZÁKLADNÍ STUDIJNÍ LITERATURA:
ROZŠIŘUJÍCÍ STUDIJNÍ LITERATURA:
Poslední úprava: Jirkovský Daniel, PhDr. RNDr., Ph.D., MBA (28.09.2024)
|
|
||
ZÁPOČET: K zápočtu studenti zpracují, s předstihem odevzdají a následně obhájí didaktický projekt. Jde o skupinovou práci 3 – 4 studentů.
Didaktický projekt musí být zpracován jako příprava učitele / sestry na výuku u lůžka pacienta. V rámci seminární práce musí studenti prokázat schopnost aplikovat poznatky z obecné didaktiky v didaktice ošetřovatelství.
Didaktický projekt musí být koncipován tak, aby umožnil využití multifunkčního pacientského simulátoru dospělého člověka pro výuku ošetřovatelských postupů a intervencí s následujícími funkcemi:
Poslední úprava: Jirkovský Daniel, PhDr. RNDr., Ph.D., MBA (28.09.2024)
|
|
||
OBSAHOVÉ ZAMĚŘENÍ SEMINÁŘŮ:
Poslední úprava: Jirkovský Daniel, PhDr. RNDr., Ph.D., MBA (28.09.2024)
|