|
|
|
||
Jde o povinný studijní předmět, který patří mezi základní teoretické předměty profilujícího základu. Zaměření a cíle
předmětu jsou:
získání kompletních teoretických znalostí o fasciálním systému člověka a jeho vlivu na vývoj funkční poruch
hybného systému. Informace vycházejí z nejnovějších poznatků medicíny založené na důkazech
získání kompletních teoretických znalostí o svalovém systému člověka a jeho vlivu na vývoj funkční poruch
hybného systému. Informace vycházejí z nejnovějších poznatků medicíny založené na důkazech
získání kompletních teoretických znalostí o kožním systému člověka a jeho vlivu na vývoj funkční poruch
hybného systému. Informace vycházejí z nejnovějších poznatků medicíny založené na důkazech
vysvětlení pojmů a příčin funkční kloubní blokáda.
vysvětlení pojmu hluboký stabilizační systém páteře a ukázky jeho klinického využití.
vysvětlení a klinická aplikace léčebného systému aktivní segmentální centrace
vysvětlení přístupu Respirační fyzioterapie a jeho využití v klinických oborech veškerého lékařství
vysvětlení pojmu Sportovní fyzioterapie a její využití v klinické praxi fyzioterapeuta
vysvětlení pojmu, podstaty a zásad konceptu Neurodynamika a její využití v klinické praxi
vysvětlení pojmu a podstaty myofasciálního bolestivého synromu (MFBS)
vysvětlení pojmu řetězení funkčních poruch hybného systému
rozbor a nácvik jednotlivých léčebných postupů léčebné rehabilitace a fyzioterapie u MFBS v jednotlivých
tělesných lokalitách a syndromů. (např. MFBS teorie a terapie u poruch temporomandibulárního skloubení, u
cervoicobrachiálního syndromu apod.)
metodické postupy při práci fyzioterapeuta a RHB lékaře u idiopatické skoíliózy
význam vlivu myofasciálního bolestivého syndromu při vzniku funkční sterility, ukázky práce dle. L. Mojžíšové
Stručná charakteristika předmětu:
Cílem předmětu je získání teoretických i klinických znalostí a dovedností využitelných v každodenní praxi
fyzioterapeuta. Skladba předmětu je vyprofilována tak, aby student prošel od teoretických informacích o
myoskeletálním aparátu postupně ke klinické aplikaci. Současně je v předmětu akcentována spolupráce lékaře a
fyzioterapeuta, jakožto základní jednotky rehabilitačního teamu. Výsledkem tohoto edukačního předmětu by mělo být
pochopení vlivu neuromyofascioskletálního systému při vzniku jednotlivých funkčích i strukturálních poruch a
student je seznámen jak s teoretickou podtstatou jednotlivých syndromů, tak je obeznámen s konkrétními léčebnými
postupy. Tyto postupy jsou pak i prakticky rozebírány a zkoušeny. Student tak získává nejen zvýšenou cerebrální, ale
i manuální schopnost. Cílem předmětu je tedy naučit léčit a orientovat se v problematice léčebné rehabilitace. Poslední úprava: Čechová Jana, Mgr. (23.11.2020)
|
|
||
Ročník: 1. ROČ. NAVAZUJÍCÍ MAGISTERSKÉ STUDIUM FYZIOTERAPIE Semestr: letní 2023/2024
Název předmětu: Fyzioterapeutické metodiky Garant předmětu: as.PhDr. Petr Bitnar, PhD Podmínky pro zápočet: 90% účast, praxe Zkouška: ústní Počet hodin: 4/4, zápočet + zkouška Výuka: Pondělí 8.00 – 15.10 hod, Učebna: S2-2 Poslední úprava: Pecharová Michaela (30.01.2024)
|
|
||
Povinná literatura: KOLÁŘ, Pavel et al. Rehabilitace v klinické praxi. 1. vyd. Praha: Galén, 2009. xxxi, 713 s. ISBN 978-80-7262-657-1. KOLÁŘ, Pavel et al. Základy klinické rehabilitace. První vydání. Praha: Galén, [2015], ©2015. 167 stran. ISBN 978- 80-7492-219-0. KOLÁŘ, Pavel et al. Clinical rehabilitation. 1st ed. Praha: Alena Kobesová, 2013, 764 s. ISBN 978-80-905438-0-5. LEWIT, Karel. Manipulační léčba v rámci léčebné rehabilitace. 1. vyd. Praha: Nadas, 1990. 426 s. ISBN 80-7030- 096-5. Léčebná rehabilitace v interním lékařství. Praha: Raabe, [2017], 2017. 158 stran. Rehabilitační a fyzikální terapie; 4. ISBN 978-80-7496-311-7. Doporučená literatura: SMOLÍKOVÁ, Libuše a MÁČEK, Miloš. Respirační fyzioterapie a plicní rehabilitace. Vyd. 1. Brno: Národní centrum ošetřovatelství a nelékařských zdravotnických oborů, 2010. 194 s. ISBN 978-80-7013-527-3. Další studijní materiály jsou zveřejněny na adrese: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=7071 Poslední úprava: Čechová Jana, Mgr. (23.11.2020)
|
|
||
Jde o povinný studijní předmět, který patří mezi základní teoretické předměty profilujícího základu. Zaměření a cíle předmětu jsou: získání kompletních teoretických znalostí o fasciálním systému člověka a jeho vlivu na vývoj funkční poruch hybného systému. Informace vycházejí z nejnovějších poznatků medicíny založené na důkazech získání kompletních teoretických znalostí o svalovém systému člověka a jeho vlivu na vývoj funkční poruch hybného systému. Informace vycházejí z nejnovějších poznatků medicíny založené na důkazech získání kompletních teoretických znalostí o kožním systému člověka a jeho vlivu na vývoj funkční poruch hybného systému. Informace vycházejí z nejnovějších poznatků medicíny založené na důkazech vysvětlení pojmů a příčin funkční kloubní blokáda. vysvětlení pojmu hluboký stabilizační systém páteře a ukázky jeho klinického využití. vysvětlení a klinická aplikace léčebného systému aktivní segmentální centrace vysvětlení přístupu Respirační fyzioterapie a jeho využití v klinických oborech veškerého lékařství vysvětlení pojmu Sportovní fyzioterapie a její využití v klinické praxi fyzioterapeuta vysvětlení pojmu, podstaty a zásad konceptu Neurodynamika a její využití v klinické praxi vysvětlení pojmu a podstaty myofasciálního bolestivého synromu (MFBS) vysvětlení pojmu řetězení funkčních poruch hybného systému rozbor a nácvik jednotlivých léčebných postupů léčebné rehabilitace a fyzioterapie u MFBS v jednotlivých tělesných lokalitách a syndromů. (např. MFBS teorie a terapie u poruch temporomandibulárního skloubení, u cervoicobrachiálního syndromu apod.) metodické postupy při práci fyzioterapeuta a RHB lékaře u idiopatické skoíliózy význam vlivu myofasciálního bolestivého syndromu při vzniku funkční sterility, ukázky práce dle. L. Mojžíšové Stručná charakteristika předmětu: Cílem předmětu je získání teoretických i klinických znalostí a dovedností využitelných v každodenní praxi fyzioterapeuta. Skladba předmětu je vyprofilována tak, aby student prošel od teoretických informacích o myoskeletálním aparátu postupně ke klinické aplikaci. Současně je v předmětu akcentována spolupráce lékaře a fyzioterapeuta, jakožto základní jednotky rehabilitačního teamu. Výsledkem tohoto edukačního předmětu by mělo být pochopení vlivu neuromyofascioskletálního systému při vzniku jednotlivých funkčích i strukturálních poruch a student je seznámen jak s teoretickou podtstatou jednotlivých syndromů, tak je obeznámen s konkrétními léčebnými postupy. Tyto postupy jsou pak i prakticky rozebírány a zkoušeny. Student tak získává nejen zvýšenou cerebrální, ale i manuální schopnost. Cílem předmětu je tedy naučit léčit a orientovat se v problematice léčebné rehabilitace. Poslední úprava: Čechová Jana, Mgr. (23.11.2020)
|