V sobotu dne 19. 10. 2024 dojde k odstávce některých součástí informačního systému. Nedostupná bude zejména práce se soubory v modulech závěrečných prací. Svoje požadavky, prosím, odložte na pozdější dobu. |
|
|
|
||
Předmět seznamuje studenty bakalářského studijního programu zdravotní laborant celkem ve 30ti hodinách se
základy řízení laboratoře, metodami a aplikacemi řízení v práci zdravotního laboranta. Student bude seznámen se
systémem zdravotní péče a se základy ekonomiky.
Výuka je zaměřena na získání základních požadavků o řízení laboratoře, plánování v klinické laboratoři,
financování, způsobech komunikace v klinické laboratoři, řízení pracovníků v klinické laboratoři, znalostí o
zásadách správné laboratorní práce, systém kontroly kvality jakosti, certifikaci, akreditaci a zásadách výzkumu a
vývoje.
Poslední úprava: HABET (14.01.2014)
|
|
||
Získání poznatků: o základech řízení laboratoře o laboratorním plánování a organizaci, rozpočet laboratoří o financování zdravotnických služeb o základních ekonomických pojmech o řízení pracovníků, komunikace v klinické laboratoři o zásadách výzkumu a vývoje o SLP, certifikaci a akreditaci, konsolidaci klin. lab
Poslední úprava: HABET (14.01.2014)
|
|
||
Pištěláková, Z.: Osobní managment, Brno 1999 Pištěláková, Z.: Moderní managment, Brno 1999 Poslední úprava: HABET (14.01.2014)
|
|
||
Sylabus přednášek
1. Základy managementu, vymezení pojmu, historický vývoj, zákonitosti a mechanismu řízení, principy formy a nástroje řízení. 2. Struktura zdravotnických služeb, kategorizace klinických laboratoří, jejich definice, garance a funkce v laboratorní diagnostice, výzkumu, vývoji a vzdělávání. 3. Konsolidace laboratoří. 4. Organizace a řízení klinických laboratoří, organizační struktura laboratoře. Zásady správné laboratorní práce, systém kontroly jakosti. Laboratorní příručka jakosti a s ní související dokumenty. Řízení jakosti v laboratoři. Licence, certifikace, akreditace. 5. Financování klinické laboratoře. Plánování rozpočtu pro fixní výdaje (pracovníci, instrumentace), variabilní výdaje (reagencie, servis, amortizace) i pro budoucí aktivity (rozvoj metoda, instrumentální vybavení, reorganizace). Přímé náklady, osobní náklady, náklady na specifickou údržbu, amortizace, náklady na přímo spotřebovaný zdravotnický materiál. 6. Vedení pracovníků, pracovní náplň, popis práce, pravomoc a zodpovědnost pracovníků laboratoře. Týmová práce. Komunikace mezi pracovníky laboratoře. 7. Komunikace s uživateli laboratorních dat. Laboratorní a nemocniční informační systémy. Způsob sdělování výsledků, způsob vedení dokumentace. 8. Výzkum marketingu ve strategii práce klinické laboratoře. 9. Výzkum a vývoj. Význam metody a a techniky výzkumu, příprava grantových projetů, role etické komise. 10. Zákony, vyhlášky a normativní dokumenty jakosti. Vyhlášky a doporučení, která se týkají kvalifikace a vzdělávání. Poslední úprava: HABET (14.01.2014)
|