|
|
|
||
Poslední úprava: doc. MUDr. Dagmar Schneidrová, CSc. (13.05.2008)
|
|
||
Poslední úprava: doc. MUDr. Dagmar Schneidrová, CSc. (13.05.2008)
Cílem předmětu je seznámit studenty s kognitivně behaviorálními přístupy ke zvládání stresu a prevence syndromu vyhoření a nácvik poradenských dovedností na základě vlastních zkušeností. |
|
||
Poslední úprava: doc. MUDr. Dagmar Schneidrová, CSc. (15.06.2015)
Stres, Zkoušková úzkost. Program antistresové intervence pro studenty vysokých škol. Studentská poradna 3.LF UK v Praze (http://www.szu.cz/ poradna/uspesnystudent/). Metodické postupy v poradenství - http://www.szu.cz/tema/podpora-zdravi/poradny-podpory-zdravi. Poradenská centra pro veřejnost. Národní síť podpory zdraví, o.s. - http://www.nspz.cz. A. Kallwass: Syndrom vyhoření v práci a osobním životě. Portál, 2007. Kahn, N.B.: Jak efektivně studovat a pracovat s informacemi. Portál, Praha 2001. |
|
||
Poslední úprava: doc. MUDr. Dagmar Schneidrová, CSc. (12.03.2010)
Seminář - prezentace poznatků, kazuistik. Cvičení - nácvik poradenského rozhovoru, použití sebehodnotících dotazníků a škál, formulace problému a cílů poradenského procesu (práce ve dvojicích a ve skupině). |
|
||
Poslední úprava: doc. MUDr. Dagmar Schneidrová, CSc. (25.09.2012)
Podmínkou pro udělení zápočtu je aktivní účast na výuce (min. 80%). |
|
||
Poslední úprava: doc. MUDr. Dagmar Schneidrová, CSc. (14.05.2008)
1) Přehled výzkumů z oblasti akademického a zkouškového stresu, kazuistiky z poradenské praxe, sebehodnocení prostřednictvím dotazníků, program antistresové intervence pro studenty VŠ na webových stránkách 3.LF UK. 2) Behaviorální přístupy v poradenství zaměřeném na zvládání stresu, sebehodnocení prostřednictvím dotazníků, stanovení kontraktu a cílů poradenského procesu, nácvik poradenského rozhovoru. 3) Stanovení rizikového chování v oblasti životního stylu, sebehodnocení prostřednictvím dotazníků, stanovení cílů ke změně rizikového chování, nácvik poradenského rozhovoru. 4) Organizace, plánování, efektivní využití času, efektivní studijní styl, sebehodnotící dotazníky, relaxační metody, práce ve skupině. 5) Kognitivní přístupy ke zvládání zkouškového stresu a úzkosti, kognitivní restrukturace (práce s myšlenkami, představami, postoji), práce ve skupině. 6) Strategie zvládání sociální úzkosti, asertivní jednání, komunikace s agresivním jedincem, práce ve skupině. 7) Prevence stresu a vyhoření u lékařů, syndrom vyhoření (příčiny, projevy, důsledky), edukační program pro lékaře. |
|
||
Poslední úprava: doc. MUDr. Dagmar Schneidrová, CSc. (13.05.2011)
Volitelný jednosemestrový kurz určený pro 1. , 2. a 5. ročník magisterského studia a bakalářská studia. |