|
|
|
||
Poslední úprava: Bc. Kateřina Maternová (11.01.2023)
|
|
||
Poslední úprava: Bc. Kateřina Maternová (11.01.2023)
Cílem předmětu je seznámení studentů s kognitivně behaviorálními přístupy ke zvládání stresu, zhodnocení vlastní zkušenosti se zvládáním stresu a stanovení cílů osobního rozvoje v této oblasti. |
|
||
Poslední úprava: Bc. Kateřina Maternová (11.01.2023)
Podmínkou pro udělení zápočtu je aktivní účast na výuce (min. 80%) - nácvik poradenského rozhovoru, práce s vlastní zkušeností se zvládáním stresu, diskuse, prezentace referátu. |
|
||
Poslední úprava: Bc. Kateřina Maternová (11.01.2023)
1. Schneidrová, D., Provazníková, H., Hynčica V. Program antistresové intervence pro studenty VŠ. http://poradna.lf3.cuni.cz/uspesnystudent/, http://www.lf3.cuni.cz Studentský život – Studentská poradna. 2. Repak, N. Emotional Fatigue: Coping With Academic Pressure. Grad Resources. http://www.gradresources.org/academic-pressures/. 3. Adiktologická poradna, 1.LF UK Praha (http://poradna.adiktologie.cz) 4. Kahn, N. B. Jak efektivně studovat a pracovat s informacemi. Portál, Praha 2001. 5. Kolektiv autorů. Velká kniha technik učení, tréninku paměti a koncentrace. Grada Publishing, 2009. 6. Price, G., Maier, P. Efektivní studijní dovednosti. Grada Publishing, 2010. 7. Kossak, H.-Ch. Jak se snadno učit a více si zapamatovat. Grada Publishing, 2012. 8. Reinhaus, D. Techniky učení. Jak se snadněji učit a více si zapamatovat. Grada Publishing, 2013. 9. Krengel, M. Tajemství efektivního učení. Grada Publishing, 2015. 10. Černý, M., Chytková, D. Efektivní učení. Techniky přemýšlení, soustředění a komunikace s využitím myšlenkových map. BizBooks, Brno 2016. 11. Černý, M., Chytková, D. Myšlenkové mapy pro studenty. BizBooks, Brno 2014. 12. Buzan, T. Rychlé čtení. BizBooks, Brno 2014. 13. Garibal, G. Tréma a jak ji překonávat. Portál, Praha 2013. 14. Harrison, E. Rychlé meditace pro zklidnění těla a mysli. Jak meditovat kdykoliv a kdekoliv. Grada Publishing, 2016. 15. Harrison, E. Jak jednoduše meditovat každý den. Snadná cvičení pro dosažení klidu, zdraví a jasné mysli. Grada Publishing, 2014. 16. Gruhl, M., Korbacher, H.: Psychická odolnost v každodenním životě. Portál, 2013. 17. Mourlane, D. Jak posílit svou odolnost a vnitřní sílu. Grada Publishing, 2013. 18. Honzák,R.: Jak žít a vyhnout se syndromu vyhoření. Vyšehrad, 2013. 19. Praško, J.: Proti stresu krok za krokem. Grada, 2001. 20. Praško, J.: Jak se zbavit napětí, stresu a úzkosti. Grada, 2003. 21. Praško, J.: Jak vybudovat a posílit sebedůvěru. Grada, 2007. |
|
||
Poslední úprava: Bc. Kateřina Maternová (11.01.2023)
Seminář - prezentace poznatků, zkušeností z poradenské praxe. |
|
||
Poslední úprava: Bc. Kateřina Maternová (11.01.2023)
1. Zvládací strategie (sebehodnocení, stanovení cílů osobního rozvoje při zvládání stresu) 2. Organizace, plánování, efektivní využití času (sebehodnocení, práce ve dvojicích, skupinová diskuse) 3. Stanovení rizikového chování v oblasti životního stylu - spánek, výživa, pohybová aktivita, užívání návykových látek (sebehodnocení, práce ve dvojicích, skupinová diskuse) 4. Efektivní studijní styl, techniky pro trénink koncentrace a paměti (prezentace referátů studentů) 5. Nácvik koncentračních a relaxačních technik 6. Zvládání zkouškového stresu a strachu z hodnocení (skupinová práce s myšlenkami, představami, postoji) 7. Prevence vyhoření u mediků a lékařů, sebehodnocení, diskuse, hodnocení kurzu, zápočet
|
|
||
Poslední úprava: Bc. Kateřina Maternová (11.01.2023)
Povinně volitelný jednosemestrový kurz určený pro 3. a 4. ročník magisterského studia Všeobecné lékařství. |
|
||
Poslední úprava: Bc. Kateřina Maternová (11.01.2023)
Podmínkou pro udělení zápočtu je aktivní účast na výuce (min. 80%) - nácvik poradenského rozhovoru, práce s vlastní zkušeností se zvládáním stresu, diskuse, prezentace referátu. |