PředmětyPředměty(verze: 964)
Předmět, akademický rok 2024/2025
   Přihlásit přes CAS
Didaktika medicíny a přidružených zdravotnických oborů - CPGS016
Anglický název: .
Zajišťuje: Děkanát - oddělení administrativy vědy a výzkumu (12-OAVV)
Fakulta: 3. lékařská fakulta
Platnost: od 2020
Semestr: zimní
Body: 0
E-Kredity: 0
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:80/0, Jiné [DS]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Úroveň:  
Poznámka: předmět je určen pouze pro doktorandy
Garant: MUDr. David Marx, Ph.D.
PhDr. Hana Svobodová, Ph.D.
Termíny zkoušek   Rozvrh   
Anotace
Jednosemestrální kurz pro vysokoškolské pedagogy seznámí doktorandy se základy didaktiky jak v obecné rovině, tak cíleně v konkrétních zdravotnických oblastech a předmětech. Kurz obsahuje tři povinné moduly a čtyři volitelné, z nichž si frekventant vybere min. dva.
Poslední úprava: Svobodová Hana, PhDr., Ph.D. (21.08.2024)
Podmínky zakončení předmětu

80 % docházky

Poslední úprava: Svobodová Hana, PhDr., Ph.D. (21.08.2024)
Literatura

ROHLÍKOVÁ, L., VEJVODOVÁ, J. Vyučovací metody na vysoké škole. Praktický průvodce výukou v prezenční i distanční formě studia. 2012. Grada Publishing, 288 s. ISBN 978-80-247-4152

Štuka, Č., Martinková, P., Vejražka, M., Trnka, J., Komenda: Testování při výuce medicíny. Konstrukce a analýza testů na lékařských fakultách. Nakladatelství Karolinum, 2013. S. 156 str., 1. vydání
2013. ISBN: 978-80-246-2369-6. Fulltext https://www.wikiskripta.eu/w/F%C3%B3rum:Testy2

Taylor, DCM, Hamdy, H (2013) Adult learning theories: Implications for learning and teaching in medical education: AMEE Guide No. 83, Medical Teacher, 35:11. ISSN 0142159X

Tim Dornan, Karen V. Mann, Albert J J A Scherpbier, John A. Spencer: Medical Education: Theory and Practice. Elsevier Health Sciences, 2011. S. 396. ISBN 0702049867, 9780702049866

DENT, J.A., HARDEN, R. M.: A Practical Guide for Medical Teachers. Churchill Livingstone, 2009. Third edition. 435 s. ISBN 978 0 702 03123 6.

Slavík, M. et al. (2012). Vysokoškolská pedagogika.

Podlahová, L. et al. (2012). Didaktika pro vysokoškolské učitele.

Pylman, S., & Ward, A. (2020). 12 tips for effective questioning in medical education. Medical Teacher, 42(12), 1330-1336. https://doi.org/10.1080/0142159X.2020.1749583

Čejková, I. (2017). Vysokoškolský učitel bez učitelského vzdělání: Problém, nebo výzva?. Pedagogická orientace, 27(1), 160-. https://doi.org/10.5817/PedOr2017-1-160

Poslední úprava: Svobodová Hana, PhDr., Ph.D. (21.08.2024)
Metody výuky

Semináře, interaktivní metody, cvičení, e-learning 

Poslední úprava: Svobodová Hana, PhDr., Ph.D. (21.08.2024)
Sylabus

Teorie učení a co je pro mne učení

Jak vypadá kurikulu a jak se staví kurz

Prezentační dovednosti

Výuka velké skupiny (přednáška)

Výuka malé skupiny (seminář a praktika)

Výuka praktika pro teoretické obory

Klinická výuka

Simulační výuka

Výuka se standardizovaným pacientem

Interprofesní učení

Studenti se specifickými potřebami

Hodnocení výstupů učení

Poslední úprava: Svobodová Hana, PhDr., Ph.D. (21.08.2024)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK