|
|
|
||
Cílem předmětu je poskytnout hlubší povědomí o diferenciaci mezi prevencí, zdravotní výchovou a podporou zdraví a upozornit na celou šíři strategií posilujících a chránících zdraví. Studenti se rovněž seznámí se základními dokumenty podpory zdraví, salutogenetickou teorií A. Antonovského a s vybranými projekty podpory zdraví.
Poslední úprava: Svobodová Hana, PhDr., Ph.D. (28.09.2018)
|
|
||
Cíle předmětu vycházejí z programu WHO - Zdraví pro všechny do 21.století a Národního programu zdraví. Poslední úprava: Svobodová Hana, PhDr., Ph.D. (28.09.2018)
|
|
||
1)Zdraví 21. Výklad základních pojmů. Úvod do evropské zdravotní strategie. Zdraví pro všechny ve 21. století. 1. vyd. Praha: Ministerstvo zdravotnictví ČR, 2004. http://www.ped.muni.cz/z21/holcik.htm Poslední úprava: Svobodová Hana, PhDr., Ph.D. (28.09.2018)
|
|
||
přednášky, cvičení Poslední úprava: Svobodová Hana, PhDr., Ph.D. (28.09.2018)
|
|
||
80% účast na praktických cvičení Poslední úprava: Svobodová Hana, PhDr., Ph.D. (28.09.2018)
|
|
||
Statistiky WHO a ÚZIS (střední délka života, roky, strávené ve zdraví, výskyt onemocnění, vznikajících v souvislosti s rizikovými faktory životního stylu- příklady), národohospodářské ztráty v souvislosti s preventabilními chronickými nemocemi - metodika krátkých intervencí, podstata metody, fáze krátkých intervencí, dotazníky, obrazové karty, indikátory monitoringu krátkých intervencí - nácvik krátkých intervencí pro oblast kouření a užívání alkoholu E-learning: Prevence, zdravotní výchova a podpora zdraví
Hodnocení efektivity prováděných intervencí, možnosti aplikace metody na další rizikové faktory životního stylu (pitný režim, správná výživa, pohybová aktivita)
Poslední úprava: Svobodová Hana, PhDr., Ph.D. (28.09.2018)
|