|
|
|
||
Poslední úprava: Bc. Kateřina Maternová (16.02.2021)
|
|
||
Poslední úprava: MUDr. Eva Vaníčková, CSc. (26.11.2019)
Cíl předmětu Primárním cílem povinně volitelného kurzu Násilí na dětech je seznámit studenty s tématem interpersonálního násilí vůči dětem (formy, definice, příčiny, následky, přenos), s Národní strategií prevence násilí na dětech (multioborový přístup, priority, hlavní a specifické cíle).
Sekundárním cílem je seznámit studenty s metodickým pokynem MZ pro lékaře při podezření na syndrom CAN a další formy násilí.
Terciálním cílem je analýza kasuistik a účast na výzkumných studií (sběr dat, hypotézy, vědecká rozprava).
|
|
||
Poslední úprava: Bc. Kateřina Maternová (16.02.2021)
|
|
||
Poslední úprava: MUDr. Eva Vaníčková, CSc. (26.11.2019)
Dunovský J. a kol. Týrané, zneužívané a zanedbávané dítě, Grada Praha 1996 Říčan P. Agresivita a šikana mezi dětmi, Portál Praha 1995 Chmelík J. a kol: Mravnost, pornografie a mravnostní kriminalita, Portál Praha 2003 Vaníčková E. a kol. Násilí v rodině, syndrom zneužívaného a zanedbávaného dítěte, Karolínum Praha 1995 Vaníčková E. a kol. Sexuální zneužívání dětí I. a II. díl, Karolínum Praha 1997, 1999 Vaníčková E. Tělesné tresty dětí, Grada Praha 2004 Vaníčková E. Dětská prostituce, 2. vyd. Grada Praha 2007
|
|
||
Poslední úprava: MUDr. Eva Vaníčková, CSc. (26.11.2019)
V rámci blokové výuky jsou zařazneé všechny formy výuky - seminář, přednáška, praktická výuka řešením modelových situací a tvorbou konkrétních preventivních programů, analýza kasusitik, dramatické techniky, osvojení screeningové metody ke včasné identifikaci emocionálně traumatizovaných dětí, účast na sběru dat pro aktuální výzkumnou studii týkající se jedné konkrétní formy násilí. |
|
||
Poslední úprava: MUDr. Eva Vaníčková, CSc. (26.11.2019)
Účast na blokové výuce, v rámci které je část věnována sběru dat v rámci výzkumné studie zaměřené na četnost různých forem násilí. |
|
||
Poslední úprava: Bc. Kateřina Maternová (16.02.2021)
|
|
||
Poslední úprava: Bc. Kateřina Maternová (16.02.2021)
|