|
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Bc. Vlastislav Ryšavý (13.09.2023)
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Bc. Vlastislav Ryšavý (13.09.2023)
Primárním cílem předmětu je naučit studenty odebrat kompletní anamnézu u anglicky hovořícího pacienta a rozšířit jejich znalosti odborné i laické lékařské terminologie. Na základě specializovaných anamnéz (relevantních pro obor fyzioterapie) pak předmět přispěje i ke zdokonalení obecně jazykových kompetencí studentů, a to zejména v oblasti gramatiky a syntaxe. Dovednosti:
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Bc. Vlastislav Ryšavý (13.09.2023)
Doporučená literatura: A. Holá, T. Kopřivová: English for Medical Students. Praha: Karolinum, 2020. H. Gogelová: Angličtina pro fyzioterapeuty. Praha: Grada Publishing, 2011. D. E. Chabner: Medical Terminology: A Short Course (8th edition). Amsterodam: Elsevier, 2018. S. McCarter: Oxford English for Careers - Medicine 2. Oxford: Oxford University Press, 2010 E. H. Glendenning, R. Howard: Professional English in Use. Cambridge: Cambridge University Press, 2007 Doplňující literatura: J. P. Murray: Angličtina pro lékařskou praxi - English in Medical Practice. Praha: Leda, 2009. M. McCullagh, R. Wright: Good Practice Student's Book: Communication Skills in English for the Medical Practitioner. Cambridge: Cambridge University Press, 2008. M. Swan: Practical English Usage (Third Edition). Oxford: Oxford University Press, 2005. J. Parkinson: Angličtina pro lékaře. Manuál pro praxi (1. vydání). Praha: Grada Publishing, 2004. J. Přívratská a kol.: English in the Medical Profession (1. vydání). Praha: Karolinum, 2001. M. Gyorffy: English for Doctors (2. vydání). Praha: Triton, 2001. J. Přívratská, J. Šimek: A Reader in Medical Ethics (1. vydání). Praha: Karolinum, 1997. M. Moffat, S. Vickery: Book of Body Maintanance and Repair. USA: American Physical Association, A Round Stone Press. 2014. V. Topilová: Medical English – Angličtina pro zdravotníky. Havlíčkův Brod, Tobiáš. 1993. A. L. Mattes: Specific Stretching for Everyone. Sarasota, FL. 2000. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Bc. Vlastislav Ryšavý (13.09.2023)
Semináře - 15 týdnů výuky, 90 minut týdně (v kombinaci s e-learningovým kurzem na platformě Moodle UK 1). Výuka formou seminářů zaměřených na obecnou a specializovanou lékařskou terminologii a odebírání anamnézy od anglicky hovořícího pacienta. Semináře budou dále orientovány na studentské prezentace na odborná lékařská témata v anglickém jazyce s následným vyhodnocením. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Bc. Vlastislav Ryšavý (15.09.2023)
Zápočet: Student získá zápočet, pokud splní následující podmínky: 1) docházka (alespoň 70 %), 2) přednesení prezentace na zadané téma (8-12 min.), 3) úspěšné složení zápočtového testu (hranice úspěchu 70 %). Zápočtový test obsahuje porozumění psanému textu, slovní zásobu, gramatiku a další materiály probrané v seminářích. Zápočtový test je v případě neúspěchu možno třikrát opravit. Zkouška: Po zisku zápočtu student skládá ústní zkoušku z angličtiny, kde jsou testovány znalosti a dovednosti získané v kurzech Odborná angličtina I. a Odborná angličtina II. Zkoušku je v případě neúspěchu možno dvakrát opravit.
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Bc. Vlastislav Ryšavý (13.09.2023)
Tentative Syllabus W1 Introduction; Basic Medical Terminology I W2 Basic Medical Terminology II; Tenses Revision W3 Student Presentations I; History Taking Procedure W4 Student Presentations II; History Taking I W5 Student Presentations III; History Taking II W6 Student Presentations IV; Foreign Plurals Introduction W7 Student Presentations V; Foreign Plurals Revision W8 Student Presentations VI; Prepositional Phrases, Tenses W9 Student Presentations VII; Verb Patterns, Prepositions W10 Student Presentations VIII; Relevant Medical Terminology I W11 Student Presentations IX; Relevant Medical Terminology II W12 Student Presentation X; Revision for the Credit Test I W13 Revision for the Credit Test II (+ Final Exam) W14 Credit Test W15 Credit Test Correction, Course Revision & Feedback
Note: The course syllabus is only tentative and may be subject to change at the discretion of the instructor, considering the progress and rhythm of the course. The instructor welcomes any suggestions on how to improve the syllabus (or any other aspect of the class for that matter).
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Bc. Vlastislav Ryšavý (13.09.2023)
|