|
|
|
||
Poslední úprava: Marcela Holanová (27.11.2023)
|
|
||
Poslední úprava: Marcela Holanová (01.12.2022)
Znalost - lékařská fyziologie, zdravotnické právo Měkká dovednost - etika, komunikace Praktická dovednost - Dr. ABC, hodnocení stavu, fyzikální vyšetření, vybrané přístrojové monitorovací a léčebné metody |
|
||
Poslední úprava: Marcela Holanová (01.12.2022)
Struktura výukové lekce:
|
|
||
Poslední úprava: Marcela Holanová (01.12.2022)
KITTNAR, O. Lékařská fyziologie. 2. vyd. Praha: GRADA Publishing, 2020. ISBN 978-80-247-1963-4. FRANĚK, O. Manuál dispečera. 7. vyd. Praha: MUDr. Ondřej Franěk, 2013. ISBN 978-80-905651-0-4. SENOR, D., SINGER, S. Start-up nation. The story of Israels economic miracle. Ed. 2. New York: Twelve, an imprint of grand central publishing, 2011. ISBN 978-0446541473.
BALÍK, M., et. al. Věstník 2019, částka 11. Praha: MZČR, 2019. Česko. Zákon č. 95/2004 Sb. o podmínkách získávání a uznávání způsobilosti k výkonu povolání lékařů a farmaceutů. In: Sbírka zákonů České republiky. 2004. Dostupné z: https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2004-95 Česko. Zákon č. 96/2004 Sb. o nelékařských zdravotnických povoláních. In: Sbírka zákonů České republiky. 2004. Dostupné z: https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2004-96 Česko. Zákon č. 372/2011 Sb. o zdravotních službách. In: Sbírka zákonů České republiky. 2011. Dostupné z: https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2011-372 Česko. Zákon č. 374/2011 Sb. o zdravotnické záchranné službě. In: Sbírka zákonů České republiky. 2011. Dostupné z: https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2011-374 Česko. Vyhláška č. 55/2011 Sb. o činnostech zdravotnických pracovníků. In: Sbírka zákonů České republiky. 2011. Dostupné z: https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2011-55 Česko. Vyhláška č. 99/2012 Sb. o požadavcích na minimální personální zabezpečení zdravotních služeb. In: Sbírka zákonů České republiky. 2012. Dostupné z: |
|
||
Poslední úprava: Marcela Holanová (01.12.2022)
Simulace uměle navozuje pracovní nebo životní situace. Tyto situace oproti skutečnosti zjednodušuje, umožňuje situace fázovat. Umožňuje zkrátit reálný čas. Umožňuje také situaci v různých obměnách opakovat, tedy i zkoušet různá řešení a vidět důsledky rozhodnutí pro jednotlivá řešení, včetně důsledků fatálních (finančně, materiálně, právně, zdravotně). (PRŮCHA, J., WALTEROVÁ, E., MAREŠ, J. Pedagogický slovník. 4. vyd. Praha: Portál, 2003, s. 213. ISBN 80-7178-772-8.) Autenticita: „Autenticita je jen tam, kde se samostatně myslí, tj. kde se nepřejímají již hotová schémata k utvoření názorů, postojů a interpretačních rámců, nýbrž kde se vytvářejí nové, vlastní interpretace a kde existuje snaha se jakémukoli schematismu vyhnout.“ (STROUHAL, M. Teorie výchovy. 1. vyd. Praha: Grada Publis., 2013, s. 108. ISBN 978-80-247-4212-0.). Práce s chybou: „Pokud došlo k chybám, je cílem debriefingu analyzovat kde došlo k chybě, proč k ní došlo a jak jí napříště předejít. Úkolem naopak není pranýřování někoho, kdo udělal chybu“. (FRANĚK, O. Manuál dispečera. 7. vyd. Praha: MUDr. Ondřej Franěk, 2013, s. 176. ISBN 978-80-905651-0-4. Nácvik dovedností: Pracovní dílna. Trénink jednotlivých nebo dílčích dovedností a postupů. „Mnoho lidí se domnívá, že nic nemusí dělat nanečisto. Zásluhou zkoušek se lidé v noci, když je tma, všude vládne chaos, umějí postavit na správné místo a dělají to, co mají. Nacvičují se i zdánlivé triviálnosti. Takové věci se zdají být opravdu přímo elementární, přímo dětinské, ale i takové jednoduché úkony se umějí v dynamické situaci pořádně zkomplikovat.“ (WILLINK, J., BABIN, L. Krajní zodpovědnost. 1. vyd. Bratislava: Timy Partners, 2018, s. 295. ISBN 978-80-8199-003-8.)
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|