|
|
|
||
Empirické výzkumy představují nedílnou součást didaktiky dějepisu. Jsou totiž jedinou
možností, jak postihnout aktuální stav dějepisného vzdělávání a jeho efekty, podobu historického vědomí v jeho jednotlivých kategoriích, aspekty a dimenze historické kultury společnosti. Jde o aplikovaný empirický výzkum, jehož metodologie se opírá o standardy pedagogického výzkumu, avšak předmět výzkumu je definován oborově specificky. Témata: 1) Možnosti a meze kvantitativního a kvalitativního výzkumu, základní domácí a zahraniční literatura 2) Některé metody kvantitativního výzkumu, zásady sestavení kvalitního dotazníku, postup při zpracování a interpretaci získaných dat 3) Vybrané metody kvalitativního výzkumu (zásady pro vedení interview a typy rozhovoru, skupinový rozhovor, focus groups, in-depth rozhovor, metoda pozorování) 4) Struktura historického vědomí jako podklad pro koncepci empirických šetření 5) Výzkumy dějepisných učebnic jako východisko empirických šetření 6) Tematika empirických šetření (českých a zahraničních) 7) Průzkumy historických vědomostí u studující mládeže 8) Výzkumy etnických stereotypů 9) Výzkumy národní identity 10) Výzkumy vědomí evropanství 11) Výzkum aktuální podoby výuky dějepisu na ZŠ a SŠ 12) Diagnostika současného stavu českého didaktického výzkumu s ohledem na doposud opomíjené elementy historického vědomí, perspektivy výzkumu Poslední úprava: Andrlová Jarmila, Mgr. (28.04.2025)
|
|
||
Poslední úprava: Andrlová Jarmila, Mgr. (30.04.2025)
|