|
|
|
||
Předmět prohlubuje poznatky o vztahu mezi masovými a síťovými médii, společností a jednotlivcem a je zaměřen
na seznámení doktorandů s konceptem mediální gramotnosti jako jedné z klíčových kompetencí současného člověka, s dějinami tohoto konceptu a proměnnými, které se podílejí na jeho proměnách a aktuálním stavu. Dále se předmět zaměřuje na výklad přístupů k realizaci mediální výchovy jako prostředku rozvoje mediální gramotnosti a na osvojení si základních principů didaktiky mediální výchovy a na vztah mediální výchovy ve školním vzdělávání k dalším předmětů (především dějepisu, výchově k občanství a dějinám literatury). Dílčím posláním předmětu je podporovat zvyšování úrovně mediální gramotnosti u samotných doktorandů, a to především v rovině kritického přístupu k masově mediální produkci a roli nových médií v každodenním životě. Předmět je veden formou seminární výuky a pomocí skupinových a individuálních konzultací zakončených odevzdáním a obhajobou seminární práce na zadané téma. V rámci seminářů, konzultací a zpracování zadaného tématu by se měly probrat následující tématické celky: 01.-02. Média a jejich studium – vývoj a současná situace 03.-04. Média v životě jednotlivce a společnosti 05. Mediální gramotnost a mediální výchova 06. Přístupy k realizaci mediální výchovy v různých prostředích (Německo, Velká Británie, skandinávské země, USA) 07. Přístupy k realizaci mediální výchovy v ČR (rámcové vzdělávací programy) 08.-09. Principy didaktiky mediální výchovy 10.-12. Vztah mediální výchovy a dějepisu, resp. dějin literatury v českém prostředí 13. Vyhodnocení seminárních prací Poslední úprava: Andrlová Jarmila, Mgr. (28.04.2025)
|
|
||
Poslední úprava: Andrlová Jarmila, Mgr. (30.04.2025)
|