|
|
|
||
Dvousemestrální kurz rozvíjí základní tlumočnické dovednosti a techniky, znalosti a návyky pro konsekutivní tlumočení,
zároveň i komunikační kompetenci v obou jazycích v mluveném projevu. Kurs se zaměřuje na rozvoj paměti, kognitivní analýzu, aktivaci presupozic, na percepci, převod a produkci mluveného sdělení s reprodukcí významu/smyslu v cílovém kontextu, na nácvik tlumočení s notací v úsecích do 4 minut. Texty mají zvyšující se náročnost, jejich zaměření je společenskovědní, vědecko-technické a obecné (jednání, přednášky, rozhovory, prezentace, přednášky, tiskové konference apod.); texty jsou autentické - audio/vizuální, oralizované nebo produkované přímo studenty. Tlumočení ve druhém semestru rozvíjí schopnosti převodu směrem do cizího jazyka. Kurs navazuje na translatologické a kontrastivní kursy. Dosažený rozvoj schopností a kompetence,výkon studenta a prokázané vlohy při zkoušce jsou rozhodující pro volbu oboru Tlumočnictví v navazujícím studiu. Poslední úprava: Hurníková Karla (22.04.2008)
|
|
||
Gile, D. Basic models and concepts for interpreter and translator training, , Amsterdam 1995 Gillies, A. Note-taking for consecutive interpreting. Manchester 2005 Gran,L and Dodds, J.(eds.). The Theoretical and Practical Aspects of Teaching Conference Interpretation, Udine: Campanotto Editore 1989 Hatim,B. Communication Across Cultures: Translation Theory and Contrastive Text Linguistics, Exeter: University of Exeter Press 1997 Jones,R. 1997 Conference Interpreting Explained, Manchester 1998 Mason, I. (ed.) Dialogue interpreting, The Translator, vol. 5/2, Special issue, 1999 Matyssek, H. Handbuch der Notizentechnik fuer Dolmetscher, I-II, Heidelberg 1989 Nováková T. Tlmočenie: teória - výučba - práx, Bratislava 1993 Rozan, J.-F. Note-taking in consecutive interpreting, Krakow 2002 Sawyer,D.B. Fundamental aspects of interpreter education, Amsterdam, 2004 Seleskovitch, D., Lederer, M. Pédagogie raisonnée de l´interprétation. 1.vyd. Paris: Didier Erudition, 1989 Seleskovitch, D., Lederer, M. A systematic approach to teaching interpretation, Silver Spring, MD 1995 Poslední úprava: Hurníková Karla (22.04.2008)
|