|
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Jana Králová (20.01.2024)
Podmínkou zapsání do kurzu je napsání rozřazovacího testu a eseje (ověření úrovně). V semináři se předpokládá velmi aktivní účast studentů, neboť ti se z určité části sami podílejí na jeho obsahu. Důraz je rovněž kladen na procvičování akademických dovedností (mluvený projev, porozumění textu a poslechu, prezentace vlastní práce, odborná diskuze na zadané téma). Kurz je určen studentům s dobrou znalostí obecné španělštiny na úrovni B1/ B2 (viz anotace kurzů Španělština B1.2, B2.1 a B2.2). Pokud si nejste jisti svou úrovní, můžete si ji ověřit: http://pruebadenivel.cervantes.es/exam.php?id=17 nebo: Test de nivel online en español - ProfeDeELE Kurz je jednosemestrální, 1x2 hod. týdně. Výuka bude probíhat prezenčně. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Jana Králová (20.01.2024)
Cílem kurzu je seznámit se ve španělštině s vybranými zvyklostmi, tradicemi a kulturou Španělska a některých států Latinské Ameriky. Dalším cílem kurzu je zejména prohloubení znalosti slovní zásoby a osvojení si nové slovní zásoby spojené s vybranými tématy probíranými v kurzu
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Jana Králová (20.01.2024)
Atestace se uděluje za:
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Jana Králová (20.01.2024)
Autentické dokumenty, odborné texty a doplňkové studijní materiály dle výběru vyučujícího. Doporučená literatura: · España contemporánea, C. López Moreno, SGEL, Madrid: 2008 · España siglo XXI, S. Quesada Marco, Edelsa, Madrid: 2004 · En el mundo hispánico, F. J. Uriz, B. Harling, Chancerel, London: 2000 · Descubrir España y Latinoamérica, A. Ribas Casasayas, Black Cat - Cideb 2005 · Reálie španělsky mluvících zemí, J. Carrasco Montero, L. Solé Bernardino, Fraus, Plzeň: 2001
www.profedeele.es |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Jana Králová (20.01.2024)
Vybraná témata: - španělsky mluvící země - španělský jazyk a jeho varianty - vlivy cizích jazyků na španělštinu a vliv španělštiny na soudobý jazyk - nonverbální komunikace - španělské tradice a svátky - španělské zvyklosti - slavné osobnosti hispanofonního světa - přínos Španělska a Latinské Ameriky světu - a další
Způsob práce: - četba studijních textů od vyučujícího, poslech nahrávek, sledování videí - následný ústní rozbor a debata - procvičování ústního projevu: prezentace odborného tématu, argumentace, shrnutí, doplnění, ... |