Konkrétní aktivity se budou odvíjet od potřeb studentů zapsaných v kurzu (zaměření na zkoušku, plánovaný pobyt v zahraničí apod.). Obecně se jedná zejména o následující:
- práce s textem - čtení s porozuměním, překlad obtížnějších textů a interference s češtinou, rozšiřování slovní zásoby (synonymizace, nominalizace); logické a funkční členění textu; typologie textů, text argumentativní; délka písemného projevu; "écriture inclusive"; aplikace ve vlastní písemné komunikaci (psaní dopisů a argumentativních esejů)
- mluvená komunikace - monolog/dialog v rámci probíraných témat, obhájení vlastního názoru, argumentace na dané téma, exposé (příprava na zkoušku B2)
- poslech s porozuměním
- gramatika - logické konektory, passé simple, upevňování dalších znalostí (předložky, infinitivní vazby, zájmena apod.)
- výběr frankofonních reálií (zejména spjatých s akademickým prostředím)
Poslední úprava: Popelková Eva, Mgr., Ph.D. (30.01.2024)
The specific activities will depend on the needs of the students enrolled in the course (exam focus, planned stay abroad, etc.). In general, the following:
working with text - reading comprehension, translation of more difficult texts and interference with English, vocabulary expansion (synonymisation, nominalisation); logical and functional structuring of text; typology of texts, argumentative text; length of written expression; "écriture inclusive"; application in own written communication (writing letters and argumentative essays) spoken communication - monologue/dialogue on topics covered, defending one's own opinion, argumentation on a given topic, exposé (preparation for the B2 exam) listening comprehension grammar - logical connectors, passé simple, consolidation of other knowledge (prepositions, infinitive connectives, pronouns, etc.) selection of Francophone realia (especially those linked to the academic environment)
Poslední úprava: Švorcová Kristýna, Mgr. (18.09.2024)
|