|
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Kristýna Švorcová (12.09.2023)
Je jednosemestrální, 1x2h týdně. Pro představu o své úrovni si můžete vyzkoušet testy TCF: https://apprendre.tv5monde.com/fr/tcf |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Kristýna Švorcová (31.01.2023)
Student je schopen předložit argumenty v základní formě v rámci svých názorů, svého jednání. Jeho mluvenému projevu je rozumět a on sám rozumí diskusím na pokročilejší úrovni. Dokáže bez větších obtíží zformulovat texty typu reportáž, zamyšlení, kratší esej, resumé atd. Rozumí diskusím ohledně každodenních událostí, témat či problematik. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Kristýna Švorcová (23.09.2020)
Atestace se uděluje za pravidelnou aktivní účast na výuce a splnění konkrétních dílčích úkolů (např. písemné eseje, překlad, referát, průběžné testy, závěrečný test). |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Kristýna Švorcová (20.01.2022)
Základní učebnice: Miquel, Claire, Vite et bien 2, CLE International, nové vydání 2018. Dále se v kurzu se pracuje s autentickými texty a dokumenty zejména z oblasti humanitních věd dle výběru vyučujícího, případně s vlastními odbornými texty studentů k přípravě na zkoušku B2, které doplňují gramatická a lexikální cvičení. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Kristýna Švorcová (13.09.2023)
Lekce 17 - 20 učebnice Vite et bien 2. Práce s textem - čtení s porozuměním, překlad obtížnějších textů a interference s češtinou, rozšiřování slovní zásoby (synonymizace, nominalizace); logické a funkční členění textu; typologie textů, text argumentativní; délka písemného projevu; aplikace ve vlastní ústní a písemné komunikaci (psaní dopisů a argumentativních esejů). Mluvená komunikace - monolog/dialog v rámci probíraných témat, obhájení vlastního názoru, argumentace na dané téma, exposé (příprava na zkoušku B2). Poslech s porozuměním. Gramatika - subjonctif passé, futur antérieur, vyjádření účelu; subjonctif a jeho používání ve vedlejších větách, logické konektory, passé simple, upevňování dalších znalostí (předložky, infinitivní vazby, zájmena apod.). Výběr frankofonních reálií (zejména spjatých s akademickým prostředím). |