Poslední úprava: Mgr. Blanka Zádrapová (06.02.2024)
Kurz je jednosemestrální, 1x2 hod. týdně prezenční výuka + 2hod. distanční formou plnění úkolů prostřednictvím platformy Moodle.
Kurz je určen studentům a studentkám se základní znalostí anglického jazyka minimálně na úrovni B1- tak, jak ji testuje standardizovaná maturitní zkouška. Cílem tohoto úvodního kurzu je utřídit, upevnit a prohloubit výchozí znalosti (gramatické struktury a slovní zásobu) a dovednosti (čtení, psaní, poslech, mluvení) v anglickém jazyce tak, aby studenti mohli přejít do vyššího typu kurzu (Angličtina B2). Studenti a studentky se zaměří na témata z akademického prostředí a procvičí strategie psaní v anglickém jazyce (esej, psaní poznámek).
Výstupní úroveň anglického jazyka je B1+.
K zjištění své úrovně anglického jazyka mohou studenti a studentky využít testu vytvořeného Britskou radou. https://learnenglish.britishcouncil.org/en/content
V případě, že si je student/ka vědom/a některých mezer v základní gramatice a slovní zásobě, doporučujeme e-learningové kurzy A1 (ZS) a A2 (LS).
Prezenční výuka:
1 x 2 hod. týdně prezenční výuky a cca 2 hodiny týdně práce online v Moodle (časová dotace samostatné práce online se odvíjí i od individuálního přístupu a vstupních znalostí konkrétního studenta).
Poslední úprava: Mgr. Blanka Zádrapová (06.02.2024)
This is a one-semester course, 1x2 face-to-face lessons per week + 2 lessons of distant study via the Moodle platform.
The Course English I is designed for lower-intermediate students (A2/B1), corresponding to the level of the standardized state school-leaving exam. Unlike general English, it offers topics and texts with an academic flavour. Apart from reviewing and consolidating the basic grammatical structures, it deals with key strategies on how to write an essay and take notes etc. The leaving level is set to B1+.
To find out their level of English, students can take the level test created by the British Council. https://learnenglish.britishcouncil.org/en/content<br>
In-person learning:
1 x 2 face-to-face lessons and about 2 online lessons (Moodle) - the time required for the online work relates also to the individual approach and level of English knowledge of a particular student.
The work in the course is divided into the face-to- face lessons and self-study activities – the online part.
Before the beginning of the course the students will be sent an email with the information on signing in Moodle and logging in the online lessons.
Cíl předmětu -
Poslední úprava: Mgr. Blanka Zádrapová (06.02.2024)
Cílem předmětu je rozvoj komunikativní kompetence v anglickém jazyce na úrovni B1, upevnění znalosti a používání odpovídajících gramatických struktur a osvojení slovní zásoby na této úrovni.
Poslední úprava: Mgr. Blanka Zádrapová (06.02.2024)
The objective of the course is communication competence in English on B1 level and a consolidation of appropriate grammatical structures and vocabulary in students.
Podmínky zakončení předmětu -
Poslední úprava: Mgr. Blanka Zádrapová (06.02.2024)
Kurz je zakončen zápočtem ohodnoceným 3 kredity, který je udělován po splnění následujících podmínek.
docházka
aktivní práce v hodině a pravidelné plnění úkolů zadaných prostřednictvím platformy Moodle
odevzdání min. 1 eseje (příprava na část Writing zkoušky B2)
úspěšné zvládnutí předepsané látky, které je ověřeno závěrečným testem (min. 60% správných odpovědí)
Poslední úprava: Mgr. Blanka Zádrapová (06.02.2024)
Students will obtain 3 credit points for the course if they fulfill the following requirements.
attendance
active in-class participation and Moodle tasks completion
submission of 1 written assignment (preparation for the Writing part of the B2 exam)
passing the final test (min. 60% of correct answers)
Literatura -
Poslední úprava: Mgr. Blanka Zádrapová (06.02.2024)
Základní učebnice:Brook-Hart, G., Jakeman, V. Complete IELTS Bands 4-5 (Students' Book), CUP, 2012.
Doplňkové učebnice:Hopkins, D., Cullen, P., Grammarfor IELTS, CUP; Cullen, P., Vocabularyfor IELTS, CUP; Murphy, R., EnglishGrammar In Use, CUP; Vince, M., FirstCertificateLanguagePractice, Macmillan; Prodromou, L., Grammar and Vocabulary for First Certificate, Longman.
Doplňkové materiály budou mít studenti a studentky k dispozici v podoběkopií či elektronicky.
Poslední úprava: Mgr. Blanka Zádrapová (06.02.2024)
Additional sources:Hopkins, D., Cullen, P., Grammarfor IELTS, CUP; Cullen, P., Vocabularyfor IELTS, CUP; Murphy, R., EnglishGrammar In Use, CUP; Vince, M., FirstCertificateLanguagePractice, Macmillan; Prodromou, L., Grammar and Vocabulary for First Certificate, Longman.
Additional learning materials will be available for students in the form of copies or electronically via Moodle.
Sylabus -
Poslední úprava: Mgr. Blanka Zádrapová (06.02.2024)
Osu kurzu tvoří lekce 1 - 10 učebnice Complete IELTS Bands 4-5. Doplňkové materiály pocházejí z přípravných učebnic na certifikované zkoušky, učebnic zaměřených na gramatiku či slovní zásobu a původních zdrojů v anglickém jazyce. Kurz rovnoměrně procvičuje všechny čtyři jazykové dovednosti: čtení, poslech, mluvení a psaní.
Přehled probíraných jevů
Gramatikcké struktury: přítomný čas prostý a průběhový, minulý čas prostý, srovnávání, předpřítomný čas, počitatelná a nepočitatelná podstatná jména, podmiňovací způsob, předložky k popisu grafů, vztažná zájmena, trpný rod, modální slovesa
Témata a zaměření slovní zásoby: předložkové vazby, životní prostředí, design, gramotnost, globální problémy, slova vyjadřující směr, vyjadřování názorů a pocitů, spelling, slovotvorba
Poslední úprava: Mgr. Blanka Zádrapová (06.02.2024)
The course is structured around the units 1 - 10 of the textbook Complete IELTS Bands 4-5. Additional materials are taken from other textbooks focusing on IELTS (or FCE) preparation, grammar and vocabulary practice, and original texts in English. Students will practice all four language skills: reading, listening, speaking and writing.
Overview of grammatical and lexical units
Grammar: present simple and continuous, past simple, making comparisons, present perfect, countable and uncountable nouns, conditionals, prepositions to describe graphs, relative pronouns, the passive, modal verbs
Vocabulary: collocations and prepositional phrases, environment, design, literacy, global problems, words that give directions, opinions and feelings, word formation, spelling