Poslední úprava: PhDr. Dana Kratochvílová, Ph.D. (01.09.2023)
Volitelný praktický kurz galicijského jazyka pro začátečníky. Vyučující je rodilá mluvčí. Hodiny probíhají v galicijštině, e-mailová komunikace je možná v angličtině nebo španělštině
Učitel: Lucila González Alfaya
Kontakt: lucilagalfaya@gmail.com
Konzultace: kdykoli po domluvě
1. Cíl kurzu
Na konci kurzu bude student schopen porozumět každodenním výrazům a správně je používat. Studenti získají také velmi obecné znalosti společenských konvencí a kulturních odkazů galicijské kultury. Student bude schopen představit sebe i ostatní a bude rozvíjet schopnost klást otázky týkající se interpersonálních vztahů, jako jsou vkus, preference, zájmy a zvyky jeho nejbližšího okolí. Student bude schopen komunikovat jednoduchým způsobem a podpořit partnera v komunikaci. <br>
2. Příručka:
Příručkou pro kurz bude Jaime Corpas, Margarita Chamorro, Ivonete da Silva, Xaquín Núñez, Aula de galego 1, (Xunta de Galicia, 2008). V tomto semestru se budeme zabývat lekcemi 1, 2, 3, 4, 5 a 6. Digitální soubor naleznete na tomto odkazu: https://www.lingua.gal/c/document_library/get_file?file_path=/portal-lingua/celga/celga-1/material-alumno/Manual_Aula_de_Galego_1_libro_completo_red.pdf.
3. Další doporučená literatura:
VVAA. (2012): Vencello. Lingua e cultura galega para estudiantes de fóra de Galicia. Ed. Galerada. Španělsko. ISBN: 9788496786097
FEIXO, X. (2010): Galego século 21: Nova guía da lingua galega. Ed. Galaxia. A Coruña. ISBN: 9788498652642
VVAA. (2007): Diccionario fraseolóxico siglo XXI. Edicións do Cumio. ISBN:
9788482890272
VVAA. (2007): Slovník haličštiny pro začátečníky. Ed. Susaeta ISBN: 9788467703993
4. Obsah:
Na konci tohoto kurzu budou studenti schopni:
- Představit se, pozdravit a rozloučit se.
- Vyjádřit své záměry a zájmy.
- Doporučit, jak se učit jazyk.
- Identifikovat a popsat osoby.
- Vyjadřovat podobnosti mezi lidmi.
- Ptát se na vkus a zájmy a porovnávat je.
- Vyjadřovat existenci a polohu.
- Popsat objekty.
- Srovnávat.
- Mluvit o svém okolí.
- Vyjádřit četnost.
- Sdílet vlastní zvyky a zvyky cílové kultury.
- Navrhovat, přijímat a odmítat pozvání.
- Mluvit o minulých zkušenostech.
- Mluvit o dovednostech a schopnostech.
5. Hodnocení
Účast 30%
Závěrečné úkoly 30%.
Závěrečná zkouška 40%
Celkem 100%.
Závěrečné úkoly
Na konci každé lekce student vypracuje úkol v cílovém jazyce s využitím funkčních výrazů, slovní zásoby a gramatiky. Úkoly se budou týkat jejich osobních zkušeností a prověří schopnost vyjadřovat významy v galicijštině. K úkolu budou poskytnuty specifikace a kritéria hodnocení.
Účast
Hodiny zahrnují interakci a předpokládá se aktivní účast studentů. Vzhledem k důležitosti aktivit prováděných ve třídě, které jsou pro osvojování jazyka zásadní a také ho usnadní a zefektivní, se doporučuje nevynechat více než 30 % lekcí.
Závěrečná zkouška
Závěrečná zkouška se bude konat na konci semestru a bude se týkat učiva probíraného ve třídě. Bude se zabývat různými jazykovými dovednostmi.
Poslední úprava: PhDr. Dana Kratochvílová, Ph.D. (01.09.2023)
Optional practical Galician language course for beginners. The teacher is a native speaker. Classes are conducted in Galician, email communication is possible in English or Spanish.
Course: Galician I
Teacher: Lucila González Alfaya
Contact: lucilagalfaya@gmail.com
Tutorials: Every day by appointment
1. Aim of the course
At the end of the course, the student will be able to understand and use familiar everyday expressions and basic phrases to satisfy immediate needs. They will also acquire a very general knowledge of social conventions and cultural references of Galician culture. The student will be able to introduce him/herself and others and will develop the ability to ask questions about personal matters such as tastes, preferences, interests and customs of his/her immediate environment. The student will be able to communicate in a simple way and support the interlocutor in communication.
2. Manual:
The course manual will be Jaime Corpas, Margarita Chamorro, Ivonete da Silva, Xaquín Núñez, Aula de galego 1, (Xunta de Galicia, 2008). During this semester we will cover units 1, 2, 3, 4, 5 and 6. The digital file can be found at the following link: https://www.lingua.gal/c/document_library/get_file?file_path=/portal-lingua/celga/celga-1/material-alumno/Manual_Aula_de_Galego_1_libro_completo_red.pdf
3. Further recommended reading:
VVAA. (2012): Vencello. Lingua e cultura galega para estudiantes de fóra de Galicia. Ed. Galerada. Spain. ISBN: 9788496786097
FEIXO, X. (2010): Galego século 21: Nova guía da lingua galega. Ed. Galaxia. A Coruña. ISBN: 9788498652642<br>
VVAA. (2007): Diccionario fraseolóxico siglo XXI. Edicións do Cumio. ISBN:
9788482890272
VVAA. (2007): Dictionary of Gallician for beginners. Ed. Susaeta ISBN: 9788467703993
4. Contents:
At the end of this course, students will be able to:
- Introduce themselves, greet and say goodbye.
- Express intentions and interests.
- Make recommendations for learning a language.
- Identify and describe people.
- Express similarities between people.
- Ask about and contrasting tastes and interests.
- Express existence and location.
- Describe objects.
- Make comparisons.
- Talk about the services in a neighbourhood.
- Express frequency.
- Share one's own habits and those of the target culture.
- Express frequency.
- Propose, accept and refuse invitations.
- Talk about past experiences.
- Talk about skills and abilities.
5. Evaluation
Participation 30% Participation
Final assignments 30%.
Final exam 40%
Total 100% of the total
Final tasks
At the end of each unit, the student will complete a task in the target language using the functional exponents, vocabulary and grammar studied. The task will be related to their personal experiences and will test their acquired ability to express meaning in Galician. You will be provided with specifications and assessment criteria for the task.
Participation
The classes will be interactive and will require student's active participation. Taking into account the importance of the activities carried out in the class, which will be essential for learning the language in addition to making it easier and more meaningful, it is recommended not to miss more than 30% of the sessions.
Final exam
The final exam will take place at the end of the semester and will cover the units covered in the classroom. The different language skills will be evaluated.