|
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Václav Paštěka (17.08.2023)
vědách (metodám kvalitativním se věnuje jiný celofakultní předmět). Má za cíl naučit studenty rozumět metodám kvantitativní analýzy (nikoli je samostatně provádět), rozvíjet u nich obecnou schopnost orientovat se v informacích, které jsou na nich založeny, a rozumět touto optikou běžnému světu. Je koncipován tak, aby uspokojil potřeby především dvou typy studentů. Těch, kteří: 1. potřebují získat obecné základy, které se následně budou rozvíjet v navazujících předmětech jejich vlastních oborů. Pro tyto studenty je absolvování předmětu přínosné v tom, že získají především ucelený přehled základních konceptů, pojmů a postupů. 2. žádný jiný/další předmět kvantitativních výzkumných metod ve svém oboru mít nebudou a potřebují základní orientaci. Pro tyto studenty je absolvování předmětu přínosné v tom, že získají především obecnou schopnost orientovat se v informacích, které jsou na výzkumech založeny, a dokáží touto optikou lépe rozumět výzkumnému procesu i každodennímu světu. Předmět je možné zapsat opakovaně. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Iveta Pastyříková (30.03.2023)
Atestace probíhá on-line formou písemného testu v Moodle.
Možnost uznání předmětu
Studenti mohou získat zápočet nejpozději v semestru bezprostředně následujícím po semestru zápisu předmětu. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Václav Paštěka (17.08.2023)
Povinná Petrusek, M. (1993). Teorie a metoda v moderní sociologii. Karolinum. Bryman, A.(1998). Quantity and quality in social research.Routledge. Bechhofer, F. &.Paterson, L. (2000). Principles of research design in the social sciences. Routledge. Babbie, E. (1992). The Practice of Social Research, Wadsworth. Corbetta, P. (2003). Social Research: Theory, Methods and Techniques. Thousand Oaks. Vaus, D. D. (2001). Surveys In Social Research (5 edition). Routledge. Angrist, J. D., & Pischke, J.-S. (2014). Mastering ’Metrics: The Path from Cause to Effect. Princeton Princeton University Press. Lieberson, S. (1987). Making It Count: The Improvement of Social Research and Theory. University of California Press. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Jiří Vinopal, Ph.D. (24.08.2021)
Za běžných podmínek výuka probíhá prezenční formou v učebnách FF UK.
Realizace kursu v případě Distanční výuky
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Iveta Pastyříková (30.03.2023)
Podrobné informace a kompletní materiály k výuce jsou v Moodle (https://dl3.cuni.cz/course/view.php?id=148) Předmět především rozvíjí kritické metodologické uvažování studentů, seznámí je s konkrétními praktickými postupy a možnostmi analýz, a také s možnostmi a úskalími interpretace a prezentace dat. Blok 1: Metoda a metodologie ve společenských vědách 9. Výzkum jako proces 10. Analýza dat |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Jiří Vinopal, Ph.D. (04.01.2021)
Podrobné informace a kompletní materiály k výuce jsou v Moodle: https://dl3.cuni.cz/course/view.php?id=148 |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Jiří Vinopal, Ph.D. (31.08.2020)
|