|
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Ekaterina Rycheva, Ph.D. (29.09.2021)
Kurz je zaměřen na rozvoj dovedností studentů v oblasti didaktiky ruského jazyka a formování profesních a metodických dovedností budoucích učitelů. Kurz je realizován prezenční formou, posluchači pravidelně docházejí a musí být přítomní na jednotlivých přednáškách. Očekává se aktivní účast a zapojování do řešení a plnění různých praktických úkolů, sdílení a šíření výukových aktivit a dovedností mezi studenty. Kurz je založen na platformě Moodle. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Ekaterina Rycheva, Ph.D. (29.09.2021)
Cílem kurzu je seznámit studenty se základními informacemi o didaktice ruského jazyka. Kromě obecných a teoretických informací jsou součásti kurzu praktické rady pro budoucí učitele ruštiný jako cizího jazyka. Studenti budou znát základní teoretické principy moderní didaktiky ruského jazyka a obsah základních pojmů; znát hlavní rozdíly mezi jazykovým systémem ruského a českého jazyka; umět předvídat možnou transpozici a předcházet typickým chybám spojeným s interferencí ruského a českého jazyka. Studenti získají znalosti, praktické dovednosti a schopnosti v oblasti výuky ruského jazyka; naučí se plánovat výuku a sestavovat programy kurzů; získají schopnost pracovat se vzdělávacími programy a výukovými komplexy a budou moct je kriticky hodnotit; budou schopni tvořit výukové materiály pro potřeby určité skupiny žáků. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Ekaterina Rycheva, Ph.D. (29.09.2021)
Literatura:
______
_____ Odkazy:
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Ekaterina Rycheva, Ph.D. (29.09.2021)
Požadavky ke zkoušce: - pravidelná a aktivní účast ve výuce (max. 3 absence), - vytvoření a předvedení vlastní prezentace, - prezentace přehledu literatury a aktuálního výzkumu k vybranému tématu, - závěrečný test z teoretického obsahu jednotlivých přednášek, - vedení učitelského portfolia, - průběžná evaluace kurzu dle zadání vyučujícího. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Ekaterina Rycheva, Ph.D. (10.04.2022)
Téma 1 (přednáška 1) – Výuka ruštiny jako cizího jazyka: současná situace, problémy a perspektivy. Požadavky na studium ruského jazyka v České republice a Rusku. Téma 2 (přednáška 2) – Učebnice a učební materiály ruštiny jako cizího jazyka. Pracovní listy. Tvorba vlastních výukových materiálů. Téma 3 (přednáška 3) – České učebnice a učební materiály ruštiny jako cizího jazyka. Téma 4 (přednáška 4) – Výuka ruské fonetiky. Systém cvičení. Téma 5 (přednáška 5-6) – Výuka ruské slovní zásoby. Systém cvičení. Téma 6 (přednáška 7-8) – Výuka gramatiky ruského jazyka. Systém cvičení. Téma 7 (přednáška 9) – Receptivní řečové dovednosti: poslech a čtení. Grafika, pravopis a interpunkce ruského jazyka. Systém cvičení. Téma 8 (přednáška 10) – Produktivní řečové dovednosti: psaní a mluvení. Systém cvičení. Interaktivní řečové dovednosti. Téma 9 (přednáška 11-12) – Testování. Hodnocení a sebehodnocení. Práce s chybou. Téma 10 (přednáška 13) – Moderní počítačové technologie ve výuce ruštiny jako cizího jazyka. ____ Sylabus je inovován v rámci projektu „Podpora pregraduálního vzdělávání budoucích učitelů na UK“ reg. č. CZ.02.3.68/0.0/0.0/19_068/0016093, realizovaného v rámci OP VVV. |