|
|
|
||
V současnosti se stále více klade důraz na měření výkonu žáků ve škole. Ve vzdělávacím prostředí nabývá testování a pravidelné hodnocení na významu při porovnávání úspěchu a neúspěchu jednotlivých žáků, učitelů i celých škol.
Tento předmět je zaměřený na předání potřebných znalostí a praktických dovedností o metodách hodnocení ve vzdělávání zájemcům o budoucí pedagogickou profesi. Připraví je nejen k praktické selekci a tvorbě vhodných metod hodnocení, ale také je vybaví kompetencemi k informované debatě výběru a posouzení vhodných metod vzhledem k vybranému pedagogickému cíli. Cíl předmětu: Cílem předmětu je předat uchazečům vědomosti a dovednosti, které využijí při hodnocení žáků a všech zúčastněných v kontextu výuky a vzdělávání. Předmět bude zaměřen především na sestavení kvantitativních metod hodnocení (testy, kvízy, výkonnostní zkoušky, atd.), které jsou osvědčené, ověřitelné a zakládají se na jednoduchých statistických postupech. Výstupem předmětu bude demonstrace získaných znalosti pomocí písemného testu a dovedností skrze zadaný projekt na konstrukci a zhodnocení testové metody. Získané znalosti: student rozumí základním metodologickým pojmům (validita, reliabilita, standardizace, atd.), dokáže mezi nimi rozlišit, vysvětlit je a aplikovat v kontextu výuky. Student disponuje znalostmi o kritériích přínosné metody hodnocení ve školním kontextu. Student zná několik možných přístupů k hodnocení jedinců ve školním vzdělávání a nejznámější testy společně se znalostí jejich výhod a nevýhod. Student chápe komplexitu měření a hodnocení lidských subjektů a dokáže se v ní orientovat. Získané dovednosti: Student umí použít základní statistické metody (spočítat deskriptivní statistiku, použít korelace a analyzovat položky). V kontextu školní výuky student dokáže vytvořit vlastní metody hodnocení a kriticky je zhodnotit. Student dokáže kriticky zhodnotit metody hodnocení na základě několika různých kritérií. Student dokáže vést hodnotnou debatu na téma výběru a použitelnosti metod hodnocení vztažených ke konkrétnímu pedagogickému výstupu Poslední úprava: Pastyříková Iveta, Mgr. (24.10.2023)
|
|
||
Nutná je 70% účast na seminářích, prezentace výzkumné studie a úspěšné absolvování písemného testu. Poslední úprava: Andrlová Jarmila, Mgr. (12.09.2024)
|
|
||
McConlogue, T. (2020). Assessment and feedback in higher education: A guide for teachers. UCL Press. Poslední úprava: Andrlová Jarmila, Mgr. (12.09.2024)
|