|
|
|
||
Poslední úprava: Radka Hradcová (22.02.2024)
stručnou charakteristiku a možnosti perspektivního uplatnění psychologů v této specifické oblasti aplikované psychologie. Předmět navazuje na Forenzní psychologii (APS300043) a hlouběji proniká do vybraných témat. Studenti se seznámí s nejnovějšími teoretickými a praktickými přístupy k pochopení práce s vězeňskou populací. Studenti se budou zabývat konkrétními tématy, jako je psychodiagnostika, psychoterapeutická práce s vězni, specifické problémy vězeňské populace, současné trendy ve výzkumu nebo, získají znalosti o metodách a technikách používaných v kriminalistické psychologii, a také se seznámí s etickými a právními aspekty práce v této oblasti. |
|
||
Poslední úprava: Radka Hradcová (22.02.2024)
Cíl předmětu: Cílem je představit penitenciární psychologii jako multidisciplinární obor, který kombinuje psychologii s právem a sociologií. Cílem předmětu je porozumět motivacím, osobnostním charakteristikám a psychickým procesům vězňů a možnostem jejich resocializace skrze psychologické poznatky v této oblasti. Studenti si odnesou komplexní vhled do vězeňské psychologie a vybavit je dovednostmi potřebnými pro práci v oblasti penitenciární psychologie
Získané znalosti: Studenti si v tomto kurzu rozšíří spektrum znalostí, které pokrývají teoretické a praktické aspekty penitenciární psychologie. Některé klíčové znalosti, které studenti budou získávat, zahrnují psychodiagnostickou práci s vězni, terapeutickou a intervenční práci s dospělou vězeňskou populací i mladistvými, etické otázky, rehabilitace a resocializaci, či proces desistence a možnosti výzkumu v této oblasti.
Získané dovednosti: Studenti se seznámí s trendy výzkumu ve vězeňské psychologii doplněné o diskusi etických otázek spojených s prací ve vězeňském prostředí. Studenti získají i klíčové dovednosti v praktické oblasti práci s vězni, jako je diagnostika, provádění intervencí a terapií, nebo spolupráce s vězeňským personálem. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Karolína Faberová (29.02.2024)
* Studijní literatura a studijní pomůcky: Biedermanová, E. & Petras, M. (2011). Možnosti a problémy resocializace vězňů, účinnost Crighton, D. A. & Towl, G. J. (2008). Psychology in Prisons. Oxford: BPS Blackwell. Černíková, V., Makariusová, V. (1997). Úvod do penologie. Praha: SPI Most. Jiřička, V. & Prokešová J. E. (eds.) (2015)): Úvod do zkoumání efektivity intervenčních programů Drápal, J., Jiřička, V., & Raszková, T. (Eds.). (2021). České vězeňství. Wolters Kluwer. |
|
||
Poslední úprava: KPSBIDLO (20.09.2007)
přednáška |
|
||
Poslední úprava: Radka Hradcová (22.02.2024)
aktivní účast na přednáškách (75% účast) a tvorba projektu |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Karolína Faberová (29.02.2024)
Obsah předmětu: |
|
||
Poslední úprava: Radka Hradcová (22.02.2024)
atestace z Forenzní psychologie (APS3000043) |