PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Srovnávací pedagogika II - APD190021
Anglický název: Comparative Education II
Zajišťuje: Katedra pedagogiky (21-KPED)
Fakulta: Filozofická fakulta
Platnost: od 2020
Semestr: letní
Body: 0
E-Kredity: 5
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:1/1, Zk [HT]
Počet míst: neomezen / neomezen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Úroveň:  
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
Garant: prof. PaedDr. Ondrej Kaščák, Ph.D.
Vyučující: prof. PaedDr. Ondrej Kaščák, Ph.D.
Anotace
Poslední úprava: prof. PaedDr. Ondrej Kaščák, Ph.D. (29.06.2020)
Cílem předmětu je, aby studenti rozšířili a prohloubili své znalosti z prvního (úvodního) semestru srovnávací pedagogiky. Prostor bude věnován analýze aplikovaných pedagogických témat, která budou komparována v zahraničních kontextech. Studenti budou vedeni k práci s aktuálními zahraničními informačními zdroji a statistikami souvisejícími s probíranými tématy.

Obsah:
Problémy českého školství z pohledu mezinárodního srovnání
Vybrané indikátory mezinárodního srovnávání:
Vzdělání a sociální důsledky
Participace na vzdělávání
Výdaje na vzdělávání
Mzdy učitelů
Velikost tříd
Délka výuky
Charakteristiky učitelů
Digitální technologie a cizí jazyky na školách

Zdroje:
Greger, D., Dvořák, D., Janík, T. et al. (2015). Srovnávací pedagogika: proměny a výzvy. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta.

OECD (2019). Education at a Glance 2019: OECD Indicators. Paris: OECD Publishing.

EU (2019). Education and Training Monitor 2019 - Czech Republic. Luxembourg: EU.

EU (2019). Education and Training MONITOR 2019. Luxembourg: EU.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK