Péče o návštěvníka - AMSV00033
Anglický název: Visitor service
Zajišťuje: Ústav českých dějin (21-UCD)
Fakulta: Filozofická fakulta
Platnost: od 2023
Semestr: zimní
Body: 0
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:2/0, Z [HT]
Počet míst: neomezen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Úroveň:  
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
Garant: Mgr. Bc. et Bc. Aleška Doušová
Vyučující: Mgr. Ing. Ivana Kocichová, Ph.D.
Rozvrh ZS   Nástěnka   
Anotace
Předmět uvede posluchače do problematiky péče o návštěvníky. Zážitek z návštěvy muzea je formován celou řadou aspektů, z nichž expozice a výstavy tvoří jen část. Posluchači se v průběhu kurzu seznámí s tím, co vše ovlivňuje muzejní prožitek, kdo je návštěvník muzea, proč přichází, jaké má potřeby a očekávání, a to s přihlédnutím k různým návštěvnickým skupinám. Péče o návštěvníky je stále důležitější oblastí muzejní práce, která zásadním způsobem ovlivňuje kvalitu vzájemného vztahu muzeum-návštěvník. V rámci kurzu se zaměříme i na to, jak implementovat zásady návštěvnické péče do činnosti muzea, předpokladům pro úspěšnou implementaci, ale i důvodům, proč návštěvnická péče často v muzeích pokulhává.
Témata:<br>
1. Úvod do problematiky. Návštěvnická péče a její postavení v muzeu.<br>
2. Návštěvník muzea. Muzejní prožitek. <br>
3. Fyzický kontext muzejní návštěvy. <br>
4. Praktická ukázka - návštěva muzea.
5. Komunikace s návštěvníkem 1. Obecná pravidla. <br>
6. Komunikace s návštěvníkem 2. Pracovníci v první linii. <br>
7. Komunikace s návštěvníkem 3. Zpětná vazba. Stížnosti, podněty. Průzkum návštěvníků.<br>
8. Praktická ukázka - návštěva muzea.
9. Vybrané kapitoly z návštěvnické péče.<br>
10. Kvalita v péči o návštěvníka.<br>
11. Prezentace závěrečných prací. <br>
12. Prezentace závěrečných prací. <br>
Poslední úprava: Kocichová Ivana, Mgr. Ing., Ph.D. (09.10.2024)
Literatura

Literatura:

ADAMS, R.: Museum Visitor Services Manual. Washington, 2001.
AMBROSE, T. - PAINE, C.: Museum Basics. Routledge, 2012.
BLACK, G.: The Engaging Museum: Developing Museums for Visitor Involvement. Oxon, 2005.
FALK, J. H. – DIERKING L. D.: The Museum Experience Revisited. Left Coast Press, 2013.
FALK, J. H.: Identity and the Museum Visitor Experience. London, New York: Routledge, 2009.
KESNER, L.: Marketing a management muzeí a památek. Grada Publishing, 2005.
KOTLER, N. G. – KOTLER, P. – KOTLER, W. I.: Museum marketing & strategy: designing missions, building audiences, genereting revenue and resources. 2. vyd., Jossey-Bass, 2008.
SAMIS, P. – MICHAELSON, M.: Creating the Visitor-Centered Museum. Routledge, 2017.
WALACE M. A.: Museum branding. Oxford 2006.
WATKINSON, M.: The ten principles behind Great Customer Experiences. Financial Times Publishing, 2013.
WEAVER, S.: Creating Great Visitor Experiences. A Guide for Museums, Parks, Zoos, Gardens, & Libraries. Left Coast Press, 2007.

Poslední úprava: Kocichová Ivana, Mgr. Ing., Ph.D. (11.10.2024)