|
|
|
||
Předmět uvede posluchače do problematiky péče o návštěvníky. Zážitek z návštěvy muzea je formován celou řadou aspektů, z nichž expozice a výstavy tvoří jen část. Posluchači se v průběhu kurzu seznámí s tím, co vše ovlivňuje muzejní prožitek, kdo je návštěvník muzea, proč přichází, jaké má potřeby a očekávání, a to s přihlédnutím k různým návštěvnickým skupinám. Péče o návštěvníky je stále důležitější oblastí muzejní práce, která zásadním způsobem ovlivňuje kvalitu vzájemného vztahu muzeum-návštěvník. V rámci kurzu se zaměříme i na to, jak implementovat zásady návštěvnické péče do činnosti muzea, předpokladům pro úspěšnou implementaci, ale i důvodům, proč návštěvnická péče často v muzeích pokulhává.
Témata:<br> 1. Úvod do problematiky. Návštěvnická péče a její postavení v muzeu.<br> 2. Návštěvník muzea. Muzejní prožitek. <br> 3. Fyzický kontext muzejní návštěvy. <br> 4. Praktická ukázka - návštěva muzea. 5. Komunikace s návštěvníkem 1. Obecná pravidla. <br> 6. Komunikace s návštěvníkem 2. Pracovníci v první linii. <br> 7. Komunikace s návštěvníkem 3. Zpětná vazba. Stížnosti, podněty. Průzkum návštěvníků.<br> 8. Praktická ukázka - návštěva muzea. 9. Vybrané kapitoly z návštěvnické péče.<br> 10. Kvalita v péči o návštěvníka.<br> 11. Prezentace závěrečných prací. <br> 12. Prezentace závěrečných prací. <br> Poslední úprava: Kocichová Ivana, Mgr. Ing., Ph.D. (09.10.2024)
|
|
||
Literatura: ADAMS, R.: Museum Visitor Services Manual. Washington, 2001. Poslední úprava: Kocichová Ivana, Mgr. Ing., Ph.D. (11.10.2024)
|