Vedení jazykového kroužku - AFR600012
Anglický název: Teaching in a Language Course
Zajišťuje: Ústav románských studií (21-URS)
Fakulta: Filozofická fakulta
Platnost: od 2024
Semestr: oba
Body: 0
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky:
Rozsah, examinace: 0/2, Z [HT]
Počet míst: zimní:neurčen / neurčen (neurčen)
letní:neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Úroveň:  
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
předmět lze zapsat v ZS i LS
Garant: prof. PhDr. Eva Voldřichová - Beránková, Ph.D.
Mgr. Magdalena Kučerová, Ph.D.
Mgr. Míla Janišová, Ph.D.
Rozvrh ZS   Rozvrh LS   Nástěnka   
Anotace
Obsah je realizován formou pravidelné, celosemestrální výuky francouzštiny v rámci neformálního vzdělávání tj. volnočasových aktivit, doučování, soukromé výuky, volitelných seminářů na školách apod. Je tak zajištěna návaznost vyučovacích hodin, a tedy možnost hlubšího poznání žáků, vidění souvislostí v procesu učení a provázanosti všech činitelů vyučování. (Výhody oproti modelu blokových studentských pedagogických praxí).

Student/ka bude připravovat a realizovat výuku francouzštiny a konzultovat ji s oborovým didaktikem katedry na základě písemných záznamů.
Poslední úprava: Pastyříková Iveta, Mgr. (08.08.2023)
Cíl předmětu

Cílem je zajištění návaznosti vyučovacích hodin v delším časovém rámci, a tedy možnost hlubšího poznání žáků, vidění souvislostí v procesu učení se/vyučování a provázanosti všech činitelů vyučování. (Výhody

oproti současnému modelu blokových studentských pedagogických praxí)

Poslední úprava: Kučerová Magdalena, Mgr., Ph.D. (29.09.2020)
Literatura

Bertocchini, P., Constanzo, E. Manuel d´autoformation. À l´usage des professeurs de 

langues. Paris, Hachette, 1989. 

Courtillon, J. Élaborer un cours de FLE. Paris, Hachette, 2003. 

Cuq, J.-P., Gruca, I. Cours de didactique du français langue étrangere et seconde. 

Čapek, R. Moderní didaktika, lexikon výukových a hodnotících metod. Praha, Grada, 2015. 

Grenoble, PUG, 2002 (1. Část: kap.1.- příslušné podkap.) 

Časopisy Cizí jazyky, Le français dans le monde. 

Poslední úprava: Pastyříková Iveta, Mgr. (08.08.2023)
Požadavky ke zkoušce

- absolvování praxe

- reflexe praxe na základě záznamů, deníku apod.

- zapojení didaktického portfolia 

Poslední úprava: Kučerová Magdalena, Mgr., Ph.D. (14.09.2020)
Sylabus

 26 hodin přímé či asistované  výuky francouzštiny na zvolené škole (zvolené po konzultaci s oborovým didaktikem)

Poslední úprava: Kučerová Magdalena, Mgr., Ph.D. (14.09.2020)