|
|
|
||
Pedagogická praxe se realizuje na některé ze středních škol s cílem připravit se na reálnou výukovou praxi po dokončení kurzu CŽV Učitelství pro SŠ (tzv. "pedagogické minimum". Slouží studentům jako možnost vyzkoušet si učit v reálném školním prostředí, pod vedením zkušených spolupracujících učitelů
Poslední úprava: Hejhalová Věra, Mgr., Ph.D. (07.02.2024)
|
|
||
Poslední úprava: Hejhalová Věra, Mgr., Ph.D. (07.02.2024)
|
|
||
Student absolvuje pedagogickou praxi na spolupracujícím gymnáziu/střední škole pod vedením spolupracujícího učitele, a to v rozsahu celkem 90 hodin praxe, z toho 18 hodin vlastních výstupů V rámci praxe student absolvuje také řadu náslechů a následných rozborů. Z praxe si student píše "deník", který obsahuje jak reflexe z náslechů, tak přípravy vlastních výstupů a reflexe vlastních výstupů vč. poznatů z rozborových hodin. Poslední úprava: Hejhalová Věra, Mgr., Ph.D. (07.02.2024)
|
|
||
Bailey, K. M. (2006) Language teacher supervision. A case-based approach. Cambridge: Cambridge University Press. Bitljanová, V. & Edwards, S. & Pekařová, I. (2000) Práce se studenty na praxi ve škole. Příručka pro mentory. Liberec. Čapek, R. (2001) Pedagogická praxe pro studenty: od hospitace k souvislé praxi. Hradec Králové: Gaudeamus. Malderez, A. & C. Bodóczky. (1999) Mentor courses. Cambridge: Cambridge University Press. Mason, J. (2002) Researching your own practice. London: Routledge. Saginor, N. (2008) Diagnostic classroom observation. Thousand Oaks: SAGE. Corwin Press. Wajnryb, R. (1992) Classroom observation tasks: A resource book for language teachers and trainers. Cambridge: Cambridge University Press. Walker, R. & C. Adelman (2005) A guide to classroom observation. London: Routledge. Wragg, E.C. (1999) An Introduction to Classroom Observation. London: Routledge. Poslední úprava: Hejhalová Věra, Mgr., Ph.D. (07.02.2024)
|
|
||
Praktická výuka Poslední úprava: Hejhalová Věra, Mgr., Ph.D. (07.02.2024)
|
|
||
- odevzdaný Záznam z pedagogické praxe s hodnocením spolupracujícího vyučujícího - odevzdaný deník z praxe Poslední úprava: Hejhalová Věra, Mgr., Ph.D. (07.02.2024)
|
|
||
Souvislá praxe má tyto klíčové složky: 1) 2 náslechy v každé třídě, v níž posléze budou učit; 2) příprava na vlastní vyučování – vypracování plánů hodin a jejich rozbor s fakultním učitelem; 3) vyučování v celkové délce 18 hodin pod dohledem fakultního učitele; 4) rozbor odučených hodin s fakultním učitelem; 5) reflexe v deníku z praxe; 6) účast na běhu školy (dozory, pedagogické porady, rodičovské schůzky atp.); 7) instruktážní (před začátkem) a rozborový (po ukončení) seminář vedený vedoucím praxe. Poslední úprava: Hejhalová Věra, Mgr., Ph.D. (07.02.2024)
|
|
||
- absolvované kurzy Didaktik DaF I a II - záměr nástupu na studium CŽV Učitelství pro SŠ (tzv. Pedagogické minimum) po dokončení Mgr. studia svého oboru Poslední úprava: Hejhalová Věra, Mgr., Ph.D. (21.09.2023)
|
|
||
- absolvované kurzy Didaktik DaF I a II Poslední úprava: Hejhalová Věra, Mgr., Ph.D. (07.02.2024)
|