|
|
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Lea Květoňová, Ph.D. (05.09.2023)
|
|
|||||||||||||||||||||
Poslední úprava: PaedDr. Jaroslava Zemková, Ph.D. (13.09.2023)
Výuka bude realizována v prezenční formě dle rozvrhu. Individuální konzultace jsou umožněny prostřednictvím emailu i v určených konzultačních hodinách.
|
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Lea Květoňová, Ph.D. (05.09.2023)
1. BARTOŇOVÁ. M., VÍTKOVÁ, M. Strategie ve vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a specifické poruchy učení. Brno: Paido 2007. ISBN 978-80-7315-140-9 2. BENEŠ,P., VRUBEL,M. Oftalmologie pro speciální pedagogy. Brno: Paido 2017. ISBN 978-80-7315-264-2 3. HÁDKOVÁ, K. Člověk se sluchovým postižením. Praha: Pedagogická fakulta UK, 2016. ISBN978-80-7290-619-2. 4. KLENKOVÁ, J., BOČKOVÁ, B., BYTEŠNÍKOVÁ, I. Kapitoly pro studenty logopedie. Brno: Paido, 2012. ISBN 978-80-7315-229-1. 5. MICHALÍK, J. a kol. Metodika práce s žákem se vzácným onemocněním Studio Press, s.r.o. a Společnost pro MPS, 2012. 6. OPATŘILOVÁ, D. Metody práce u jedinců s těžkým postižením a více vadami. Brno: MU, PdF, 2005. ISBN 80-210-3819-5. 7. VALENTA, Milan, Jan MICHALÍK a Martin LEČBYCH. Mentální postižení. 2., přepracované a aktualizované vydání. Praha: Grada, 2018. Psyché (Grada). ISBN 978-80-271-0378-2. 8. Katalogy podpůrných opatření na www.inkluze.upol.cz 9. Vyhláška č. 27/2016 Sb., o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných, ve znění pozdějších předpisů 10. Zákon č. 561/2004 ve znění pozdějších úprav |
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Lea Květoňová, Ph.D. (05.09.2023)
Předmět představí na úrovni soudobého poznání směřování konceptů podpor dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami. Bude zaměřen zejména na speciální pedagogiku jako vědní obor s jejími četnými interdisciplinárními vazbami na oblast sociální, právní i zdravotní. Cílem předmětu je seznámit studenty se světem žáka s postižením a jeho speciálními potřebami s důrazem na současné společné vzdělávání, akcentující jedinečnost každého s důrazem na hodnoty jinakosti a odlišnosti. Představena bude důležitost spolupráce školy, poradenských zařízení a rodiny žáka se speciálními vzdělávacími potřebami. Studenti budou umět pracovat s aktuální legislativou v oblasti inkluzivního školství, s Úmluvou OSN o právech lidí se zdravotním postižením, s příslušnou speciálně pedagogickou literaturou, s nejnovějšími výzkumy včetně osvědčených postupů dobré praxe při podpoře žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. |
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Lea Květoňová, Ph.D. (05.09.2023)
Předmět bude ukončen zápočtovým testem. |