|
|
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Kateřina Jančaříková, Ph.D. (12.02.2018)
|
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Kateřina Jančaříková, Ph.D. (12.02.2018)
Cíle předmětu jë: - představit vzdělávání a aktivity za pomoci zvířat (největší pozornost je věnována především canisterapii), - naučit budoucí resp. stávající učitele rozpoznat kvalitní nabídku a využít návštěvu canisterapeuického týmu co nejlépe k naplňování vlastních didaktických cílů, - demonstrovat činnosti za přítomnosti vycvičeného psa. |
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Kateřina Jančaříková, Ph.D. (12.02.2018)
Canisterapie. Galajdová Lenka, Galajdová Zdenka. Činnosti se zvířaty v předškolním vzdělávání. Jančaříková Kateřina, Havlová Jana. Vzdělávání za pomoci drobných živočichů. Jančaříková Kateřina, Bravencová Jana. Dostupné v pdf na této straně http://almamater.cuni.cz/seminare/drobni-zivocichove
|
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Kateřina Jančaříková, Ph.D. (12.02.2018)
Předmět je vyučuván jako interaktivní seminář. Po celou dobu výuky je na semináři přítomen vycvičený pes. |
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Kateřina Jančaříková, Ph.D. (12.02.2018)
Vzdělávání za pomoci zvířat, Canisterapie. Co canisterapie může nabídnout. Přínosy canisterapie. Jak poznat dobrý canisterapeutický tým. Rizika a jak jim předcházet rizikům. Welfare zvířat. Metodické postupuÿ v rozvíjení jemné a hrubé motoriky za pomoci psa. Metodické postupy rozvíjení jazyka (slovní zásoby, struktury jazyka, rozvoj profesního jazyka) za pomoci psa. |
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Kateřina Jančaříková, Ph.D. (12.02.2018)
Po celou dobu výuky bude přítomen canisterapeutický pes. Studenti si budou některé aktivity se psem sami zkoušet. Proto je třeba mít vhodné oblečení. |
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Kateřina Jančaříková, Ph.D. (12.02.2018)
Po celou dobu výuky bude přítomen canisterapeutický pes. Studenti si budou některé aktivity se psem sami zkoušet. Proto je třeba mít vhodné oblečení. |
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Kateřina Jančaříková, Ph.D. (12.02.2018)
Podmínkou zakončení předmětu je 100% a aktivní účast a odevzdání krátké práce dle zadání - využití zvířete při edukaci (text v rozsahu cca 1 A4). |
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Kateřina Jančaříková, Ph.D. (12.02.2018)
Viz doporučená literatura Popř. odkaz na metodickou příručku Jančaříková, Bravencová zde: http://almamater.cuni.cz/seminare/drobni-zivocichove
|