|
|
|
||
Poslední úprava: doc. RNDr. Petr Hnětynka, Ph.D. (30.04.2019)
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Pavel Ježek, Ph.D. (04.09.2013)
Mark Michaelis, Eric Lippert: Essential C# 5.0, 4th Edition, Addison-Wesley Professional, 2012 Jeffrey Richter: CLR via C#, 4th Edition, Microsoft Press, 2012 Jon Skeet: C# in Depth, 3rd Edition, Manning Publications, 2013 Christian Nagel et al., Professional C# 2008, Wrox, 2008 Microsoft Developer Network Library, http://msdn.microsoft.com/library/ Zdrojové kódy knihoven platformy .NET, http://referencesource.microsoft.com/ |
|
||
Poslední úprava: Tajemník Katedry (16.05.2012)
Rozdíly mezi prekladem/behem nerízeného (C++) a rízeného kódu (C#/.NET, Java). Základní principy JIT prekladu, funkce virtuálního stroje CLR, koncept safe/unsafe kódu, prehled jazyku pro .NET (C#, VB.NET, F#, C++/CLI, IronPython), výhody a nevýhody platformy .NET. Implementace platformy .NET: Microsoft .NET Framework, Mono. Vývojové nástroje, základy merení výkonu aplikací, dokumentování kódu. Hodnotové vs. referencní typy (srovnání s jazyky Java a C++). Alokace pameti na halde, základní principy Garbage Collection. Trídy a struktury, rozhraní, dedicnost, virtuální metody, (statické) class konstruktory (srovnání s jazyky Java a C++). Práce s retezci Mutable vs. immutable datové typy. Generické typy (srovnání s generickými typy v jazyce Java a se šablonami v C++). Variance datových typu (kovariance a kontravariance). Extension metody, pretežování operátoru, anonymní metody a lambda funkce, iteracní metody (srovnání s C++). Delegáti a události. Standardní knihovny .NET (soubory, kolekce, atd.). Finalizace objektu, pokrocilé principy Garbage Collection, princip generacního Garbage Collectoru. |