Poslední úprava: HANKOVAZ/PEDF.CUNI.CZ (24.10.2010)
V kurzu budeme teoretické znalosti zážitkové pedagogiky a zkušenostního učení čerpat z praktických zážitkových programů se studenty, tak zároveň vytvářet metodický základ pro budoucí praxi studentů. Výuka je vedena formou zkušenostního učení.
Poslední úprava: HANKOVAZ/PEDF.CUNI.CZ (24.10.2010)
To draw theoretical knowledge of the experience pedagogy from practical i.e. experience programs with the students and simultaneously to create a methodological basis for future practice of the students.
Cíl předmětu -
Poslední úprava: HANKOVAZ/PEDF.CUNI.CZ (24.10.2010)
Seznámit studenty s pojmy, cíli a prostředky zážitkové pedagogiky a zkušenostního učení.
Poslední úprava: HANKOVAZ/PEDF.CUNI.CZ (24.10.2010)
To introduce terms, aims and means of the experience pedagogy to the students.
Literatura -
Poslední úprava: PaedDr. Zdeňka Hanková, Ph.D. (18.05.2018)
Franc,D., Zounková,D., Martin,A. (2007): Učení zážitkem a hrou, Brno: Compruter Press.
Jirásek, I. (2004). Zážitková pedagogika. Gymnasion: časopis pro zážitkovou pedagogiku, 1. Praha: PŠL
Kasíková,H. (1997).Kooperativní učení, kooperativní škola. Praha : Portál
•Belz, H.; Siegrist, M. Klíčové kompetence a jejich rozvíjení. Praha: Portál, 2009 (dotisk).
•Csikszentmihalyi, M. (1996).O štěstí a smyslu života. Praha: NLN
•Hanková,Z. (2008).Kooperace jako prostředek i cíl. In Starý, K. a kol. Pedagogika ve škole. Praha: Portál
•Kolář, J.; Nehyba, J.; Lazarová, B.; Knotová, D. (2011) Zkušenostně reflektivní učení v přípravě sociálních pedagogů In Kvalita ve vzdělávání: Sborník z 20. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu
•Belz, H.; Siegrist, M. Klíčové kompetence a jejich rozvíjení. Praha: Portál, 2009 (dotisk).
•Csikszentmihalyi, M. (1996).O štěstí a smyslu života. Praha: NLN
•Hanková,Z. (2008).Kooperace jako prostředek i cíl. In Starý, K. a kol. Pedagogika ve škole. Praha: Portál
•Kolář, J.; Nehyba, J.; Lazarová, B.; Knotová, D. (2011) Zkušenostně reflektivní učení v přípravě sociálních pedagogů In Kvalita ve vzdělávání: Sborník z 20. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu