Poslední úprava: PhDr. Martin Dlouhý, Ph.D. (27.01.2020)
Postavení a zaměření didaktiky školní TV v kontextu učitelské profese. Předmět je inovován, resp. prohlouben o rozvoj inovativních metod a didaktických, resp. organizačních forem výuky včetně didaktických opatření v rámci aktuální problematiky inkluzívního vzdělávání z hlediska opatření zajišťujících adekvátní inkluzi žáků se specifickými vzdělávacími potřebami. Odkaz na studiní oporu v MOODLE: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=9025
Poslední úprava: PhDr. Martin Dlouhý, Ph.D. (27.01.2020)
Position and focus of school TV didactics in the context of the teaching profession. The subject is upgraded, resp. deepened the development of innovative methods and didactic, respectively. organizational forms of teaching including didactic measures within the current issue of inclusive education in terms of measures ensuring adequate inclusion of pupils with specific educational needs. Link to study support in MOODLE: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=9025
Cíl předmětu -
Poslední úprava: PhDr. Martin Dlouhý, Ph.D. (26.01.2020)
Cílem předmětu je vytvořit základní představu o postavení a zaměření didaktiky školní TV v kontextu učitelské profese. Předmět je inovován, resp. prohlouben o rozvoj inovativních metod a didaktických, resp. organizačních forem výuky včetně didaktických opatření v rámci aktuální problematiky inkluzívního vzdělávání z hlediska opatření zajišťujících adekvátní inkluzi žáků se specifickými vzdělávacími potřebami.
Poslední úprava: PhDr. Martin Dlouhý, Ph.D. (26.01.2020)
Learning outcomes of the course unit The aim of the subject is to create a basic idea about the position and focus of school TV didactics in the context of the teaching profession. The subject is upgraded, resp. deepened the development of innovative methods and didactic, respectively. organizational forms of teaching including didactic measures within the current issue of inclusive education in terms of measures ensuring adequate inclusion of pupils with specific educational needs.
Literatura -
Poslední úprava: PhDr. Martin Dlouhý, Ph.D. (26.01.2020)
Rámcový vzdělávací program základního vzdělávání. www.vuppraha/ramcovy.cz Dvořáková, H. Didaktika tělesné výchovy a dětí s hendikepy. Praha: UK PedF.
Dlouhý, M. Rozvoj pozornosti a výkonové motivace u mládeže se sluchovým postižením prostřednictvím intervenčního pohybového programu. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta. 2011. Mužík, L., Krejčí, M. Tělesná výchova a zdraví. Olomouc: Hanex. Mazal, F. Pohybové hry a hraní. Olomouc: Hanex, 2000. Měkota, K., Kovář, R. at al. Unifittest (6 - 60). Olomouc: UP, 1995. Krejčí, M., Baumeltová, M. Optimalizace denního režimu žáků mladšího školního věku. České Budějovice. INCA, 1999. Krejčí, M., Baumeltová, M. Týdny zdraví ve škole. České Budějovice. JČU, 2001. Dobrý, L., Svatoň, V. Analýza didaktické interakce. Praha: UK FTVS. Adamírová, J. Hravá a zábavná výchova pohybem. Základy psychomotoriky. Praha: Unie zdravotní tělesné výchovy, 2003.
Poslední úprava: PhDr. Martin Dlouhý, Ph.D. (26.01.2020)
Rámcový vzdělávací program základního vzdělávání. www.vuppraha/ramcovy.cz Dvořáková, H. Didaktika tělesné výchovy a dětí s hendikepy. Praha: UK PedF.
Dlouhý, M. Rozvoj pozornosti a výkonové motivace u mládeže se sluchovým postižením prostřednictvím intervenčního pohybového programu. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta. 2011. Mužík, L., Krejčí, M. Tělesná výchova a zdraví. Olomouc: Hanex. Mazal, F. Pohybové hry a hraní. Olomouc: Hanex, 2000. Měkota, K., Kovář, R. at al. Unifittest (6 - 60). Olomouc: UP, 1995. Krejčí, M., Baumeltová, M. Optimalizace denního režimu žáků mladšího školního věku. České Budějovice. INCA, 1999. Krejčí, M., Baumeltová, M. Týdny zdraví ve škole. České Budějovice. JČU, 2001. Dobrý, L., Svatoň, V. Analýza didaktické interakce. Praha: UK FTVS. Adamírová, J. Hravá a zábavná výchova pohybem. Základy psychomotoriky. Praha: Unie zdravotní tělesné výchovy, 2003.
Sylabus -
Poslední úprava: PhDr. Martin Dlouhý, Ph.D. (26.01.2020)
- Úvod do didaktiky tělesné výchovy.
-Zdroje a postavení v systému věd.
-Charakteristika úlohy žáka a učitele v edukačním procesu TV.
-Metodicko-organizační formy TV, didaktické postupy, metody, styly, jejich aplikace a trendy.
-Předmět didaktiky TV, didaktika TVjako vědní disciplína a vyučovací předmět.
-Žák v edukačním procesu TV - ontogeneze motoriky, didaktické aspekty motorického učení.
-Problematika inkluzívního vzdělávání a přístupu v kontextu učitelské profese v tělesné výchově.
-Inovativní metody, postupy a didaktické aspekty v rámci inkluze žáků se specifickými vzdělávacími potřebami v tělesné výchově.
Poslední úprava: PhDr. Martin Dlouhý, Ph.D. (26.01.2020)
- Introduction to physical education didactics.
- Resources and position in the science system.
- The characteristics of the pupil and teacher's role in the educational process of TV.
- Methodological-organizational forms of TV, didactic procedures, methods, styles, their applications and trends.
- The subject of TV didactics, TV didactics as a science discipline and teaching subject.
- Student in educational process TV - ontogenesis of motors, didactic aspects of motor learning.
- The personality of a TV teacher, professional analysis, teacher competencies.
- Didactic principles in TV.
- Issues of inclusive education and access in the context of the teaching profession in physical education.
- Innovative methods, procedures and didactic aspects in the context of inclusion of pupils with specific educational needs in physical education.
Podmínky zakončení předmětu -
Poslední úprava: PhDr. Martin Dlouhý, Ph.D. (26.01.2020)
Požadavky na absolvování předmětu (zápočtu, resp. zkoušky) jsou jednoznačně založeny na obsahu předmětu, anotaci a studované literatuře v popisu předmětu v SIS a jsou dále specifikovány vyučujícím na začátku semestru.Podmínkou splnění je zpacování seminární práce ve zvolené oblasti a splnění písemného testu (alespoň na 75%).
Poslední úprava: PhDr. Martin Dlouhý, Ph.D. (26.01.2020)
Requirements for passing the subject (credit, respectively exams) are clearly based on the subject content, annotation and studied literature in the course description in SIS and are further specified by the teacher at the beginning of the semester.Requirements for completion of the seminar work in the selected area and the written test (at least 75%).
Studijní opory -
Poslední úprava: PhDr. Martin Dlouhý, Ph.D. (27.01.2020)
Odkaz na studiní oporu v MOODLE: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=9025
Poslední úprava: PhDr. Martin Dlouhý, Ph.D. (27.01.2020)
Link to study support in MOODLE: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=9025