GAVORA, P.; ZÁPOTOČNÁ, O. Gramotnosť: vývin a možnosti jej didaktického usmerňovania. Bratislava : Vydavateľstvo UK, 2003. ISBN 80-223-1869-8.
HÁJKOVÁ, E., a kol. Children's preconceptions within the educational framework of Czech language, research conclusions. PedF UK, Praha 2015. ISBN 978-80-7290-847-9.
HALLIDAY, M. A. K.; WEBSTER, J. S. (ed.) Language and Education. London : Continuum International Publishing, 2007. 978-0-8264-5875-9.
HÖFLEROVÁ, E. Školský dialog a jeho vliv na rozvoj řeči dětí. Ostrava : Pedagogická fakulta Ostravské univerzity, 2003. ISBN 80-7042-297-1.
JANÍK, T. Oborové a předmětové didaktiky. In Průcha, J. (ed.) Pedagogická encyklopedie. Praha : Portál, 2009, s. 656–661. ISBN 978-80-7367-546-2.
JANÍK, T. Didaktické znalosti obsahu a jejich význam pro oborové didaktiky, tvorbu kurikula a učitelské vzdělávání. Brno : Paido, 2009. ISBN 978-80-7315-186-7.
JANÍK, T.; SLAVÍK, J. Obsah, subjekt a intersubjektivita v oborových didaktikách. Pedagogika 59, 2009, s. 116–135.
JANOUŠKOVÁ, E. Vztah úrovně didaktické vybavenosti a míry obtížnosti textu současných učebnic. Pedagogická orientace 19, 2009, s. 56–72.
JANOVEC, L. Univerzálnost a specifičnost v jazyce jako východisko obsahové stránky moderního vyučování. In HÁJKOVÁ, E., a kol. Čeština ve škole 21. století - II. Úvodní studie. Praha : PedF UK, s. 27-41. ISBN 978-80-7290-617-8.
JELEMENSKÁ, P.; KATTMANN, U.; SANDER, E. Model didaktickej rekonštrukcie: Impulz pre výskum v odborových didaktikách. Pedagogika 53, 2003, s. 190–201.
KOTÁSEK, J. Domácí a zahraniční pokusy o obecné vymezení předmětu a metodologie oborových didaktik. Pedagogická orientace 21, 2011, s. 226–239.
SIMON, B. Teacher Cognition in Grammar Teaching. Language Awareness 12, 2003, s. 96–108. Elektronický zdroj. Přístupný registrovaným uživatelům knihoven UK v Praze.
SLAVÍK, J.; CHRZ, V.; ŠTECH, S., a kol. Tvorba jako způsob poznávání. Praha : Karolinum, 2013.
SCHNEUWLY, B. Subject Didactics. In B. Hudson; M. A. Meyer (eds.), Beyond Fragmentation: Didactics, Learning and Teaching in Europe. Germany : Barbara Budrich, 2011, s. 275–286.
SLAVÍK, J.; JANÍK, T. Významová struktura faktu v oborových didaktikách. Pedagogika 55, 2005, s. 336–354.
SPOLSKY, B.; HULT, M. F. The handbook of educational linguistics. Malden : Blackwell Publishing, 2008. ISBN 978-1-4051-5410-9.
SVOBODOVÁ, J. Jazyková specifika školské komunikace a výuka mateřštiny. Ostrava : Ostravská univerzita v Ostravě, 2000. ISBN 8070421754.
ŠEĎOVÁ, K., a kol. Komunikace ve školní třídě. Praha : Portál, 2012. ISBN 978-80-262-0085-7.
ŠEBESTA, K. Jazyková a komunikační kompetence české mládeže. In Průcha, J. (ed.) Pedagogická encyklopedie. Praha : Portál, 2009, s. 348–354. ISBN 978-80-7367-546-2.
ŠEBESTA, K., a kol. Podoba a využití korpusu jinojazyčných a romských mluvčích češtiny: CZESL a ROMi. In: F. Čermák (ed.): Korpusová lingvistika. Praha : NLN 2011, s. 93–104.
ŠEBESTA, K. Základní výzkum v didaktice jazyka? Studie z aplikované lingvistiky 5, 2014, 169–175.
ŠKODA, J.; DOULÍK P. Psychodidaktika. Praha : Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3341-8.
ŠMEJKALOVÁ, M. Didaktika českého jazyka. In I. STUCHLÍKOVÁ, et al., Oborové didaktiky: vývoj, stav, perspektivy. Brno: Masarykova univerzita, 2015, s. 17–40.
ŠMEJKALOVÁ, M.; SLAVÍK, J. K pojetí didaktiky českého jazyka jako vědecké disciplíny [v rec.].
TRAPPES-LOMAX, H.; FERGUSON. G. Language in language teacher education. Philadelphia : J. Benjamins, 2002. ISBN 978-90-272-9624-5. El. zdroj. Přístupný reg. uživatelům NK ČR.
|