|
|
Soubory | Komentář | Kdo přidal | |
syllabus en 2015.docx | Course syllabus for academic year 2014/2015 | doc. JUDr. PhDr. Marek Antoš, Ph.D., LL.M. |
|
||
Poslední úprava: doc. JUDr. PhDr. Marek Antoš, Ph.D., LL.M. (05.12.2014)
|
|
||
Poslední úprava: doc. JUDr. PhDr. Marek Antoš, Ph.D., LL.M. (05.12.2014)
První hodina je věnovaná jednak seznámení s průběhem kurzu, jednak metodologickému úvodu do právní komparatistiky a způsobu práce v kurzu. Současně budou upřesněna témata dalších workshopů, a to podle zájmu studentů, s přihlédnutím k níže uvedenému okruhu témat. Po ujasnění programu dojde také k rozdělení studentů do zhruba pěti- až šestičlenných týmů, které se budou věnovat jednotlivým institutům. Každý student by se měl v průběhu kurzu zapojit dvakrát. Úkolem každého týmu bude připravit společnou prezentaci v rozsahu maximálně 45 minut, která bude obsahovat jednak teoretický úvod k danému institutu, jednak popis právního zakotvení daného institutu ve čtyřech až pěti různých zemích, včetně jeho příslušné reflexe v judikatuře. Předem také připraví podklady k této prezentaci (buď ve formátu PPT, nebo jako textové teze v PDF), které budou rozeslány všem účastníkům kurzu, tak aby se na workshop mohli předem připravit. Jednou z popisovaných zemí by vždy měla být Česká republika, což je přidaná hodnota zejména pro zahraniční studenty, výběr ostatních záleží především na jazykové vybavenosti členů týmů a dostupnosti zdrojů. Druhých 45 minut v každé hodině bude věnovaných reflexi přednesené prezentace a obecné diskusi, do které se zapojí především zbývající účastníci.
Orientační okruh témat:
Základní literatura: Rosenfeld and Sajó (ed.): The Oxford Handbook of Comparative Constitutional Law. Oxford: Oxford University Press, 2012. Dorsen, Rosenfeld, Sajó and Baer: Comparative Constitutionalism: Cases and Materials. St. Paul: Thomson Reuters, 2010. Ginsburg and Dixon (ed.): Comparative Constitutional Law. Cheltenham: Edward Elgar, 2011. Ginsburg (ed.): Comparative Constitutional Design. Cambridge: Cambridge University Press, 2012. Prakke and Kortmann (ed.): Constitutional Law of 15 EU Member States. Deventer: Kluwer, 2004. Kortmann, Fleuren and Voermans (ed.): Constitutional Law of 10 EU Member States: The 2004 Enlargement. Deventer: Kluwer, 2006. Tushnet, Fleiner and Saunders (ed.): Routledge Handbook of Constitutional Law. London: Routledge, 2013. |
|
||
Poslední úprava: Alena Votýpková (04.04.2016)
The course is dedicated to the most important institutions ('Rechtsinstitut') of constitutional law which are discussed in comparative perspective. Its aim is to support contacts and cooperation between Erasmus students and Czech students, who are enrolled on parity. Therefore, the capacity for Erasmus students is restricted to 15 participants. Drawing on the wide legal and linguistic background of the students, the course consists of a series of workshops on specific constitutional institutions analysed and presented by groups of students from various countries. Active participation and attendance of all participants is therefore essential and required. |
|
||
Poslední úprava: doc. JUDr. PhDr. Marek Antoš, Ph.D., LL.M. (05.12.2014)
Předmět je určen především studentům se zvlášť silnou motivací ke studiu ústavního práva, kterým bude vyhovovat jeho charakter "workshopu", zapojení českých i zahraničních studentů (zhruba 15:15), ale i zvýšené nároky na průběžnou přípravu, prezentace, aktivní účast a docházku, která je povinná. Je vhodné tyto aspekty zvážit předtím, než si jej rozhodnete zapsat. |
|
||
Poslední úprava: doc. JUDr. PhDr. Marek Antoš, Ph.D., LL.M. (02.02.2015)
Každý student se v průběhu semestru musí zúčastnit práce na písemné i ústní prezentaci dvou institutů, tj. ve dvou týmech. Zároveň se očekává příprava a aktivní účast i na ostatních workshopech. Docházka je povinná, přípustné jsou nejvýše dvě absence za semestr. Závěrečný písemný test má podobu doma psaného eseje, který je třeba napsat v průběhu 24 hodin od zadání (take-home exam). Na výběr je jedno ze tří stanovených témat, která všechna vycházejí z programu kurzu a rozeslaných podkladů.
Způsob hodnocení: Obdržená známka odráží následující kritéria:
|