|
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Marie Linková, Ph.D. (28.10.2019)
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Marie Linková, Ph.D. (28.10.2019)
Cílem předmětu je uvést studenty do problematiky pedagogicko-psychologické diagnostiky. Poskytnout studentům informace o diagnostických metodách a postupech, které jsou aktuálně využívány v praxi. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Marie Linková, Ph.D. (29.01.2021)
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Marie Linková, Ph.D. (28.10.2019)
HADJ MOUSSOVÁ, Z., DUPLINSKÝ, J. a kol. (2002). Diagnostika. Pedagogicko-psychologické poradenství II. Praha: UK PedF. HRABAL, V. st., HRABAL, V. ml. (2002). Diagnostika. Pedagogickopsychologická diagnostika žáka s úvodem do diagnostické aplikace statistiky. Praha: Karolinum. MATĚJČEK, Z. (2011). Praxe dětského psychologického poradenství. Praha: Portál. SVOBODA, M. (ed.), KREJČOVÁ, D., VÁGNEROVÁ, M. (2015). Psychodiagnostika dětí a dospívajících. Praha: Portál. VÁGNEROVÁ, M., KLÉGROVÁ, J. (2008). Poradenská psychologická diagnostika dětí a dospívajících. Praha: Karolinum. ZELINKOVÁ, O. (2011). Pedagogická diagnostika a individuální vzdělávací program. Praha: Portál. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Marie Linková, Ph.D. (28.10.2019)
Požadavky k zápočtu: 100% účast nebo kazuistika žáka. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Marie Linková, Ph.D. (28.10.2019)
Základní diagnostické pojmy, etika v diagnostickém procesu. Oblasti diagnostiky. Diagnostický postup. Systém poradenství ve školství. Diagnostika ve školním poradenském pracovišti. Diagnostika ve školském poradenském zařízení. Charakteristika vybraných diagnostických metod, specifických diagnostických situací, závěrů, doporučení, podpůrných opatření. Ilustrace vybraných psychologických a speciálně-pedagogických testů. |