|
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Adam Nejedlý (11.09.2023)
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Adam Nejedlý (11.09.2023)
Výuka spočívá v úvodnímu a závěrečnému semináři a dvoum průběžným reflektivním seminářům (celkem 12 VH). Dále v hospitování výuky (minimálně 8 VH), přípravě, realizaci a vlastní reflexi výuky (minimálně 12 VH) a průběžné reflexi s fakultním učitelem. Semináře budou probíhat i v období vymezeném na řešení praxí. Zasílání videozáznamů bude probíhat přes uložiště (přesný odkaz bude sdělen na úvodním setkání). Ostatní úkoly budou odevzdány do MS Teams, kde také bude probíhat zpětná vazba k zaslaným materiálům. V případě nemožnosti prezenční výuky budou praxe plněny účastí na online výuce. Semináře budou probíhat prostřednictvím videohovoru v časech dle rozvrhu. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Adam Nejedlý (11.09.2023)
Dytrtová, R. (2009). Učitel-Příprava na profesi. Grada Publishing as. Hrabal V., Pavelková, I. (2010). Jaký jsem učitel. Portál Kolektiv autorů (2012). Jak být dobrý učitel?: Tipy a náměty pro třídní učitele. Raabe Kolektiv autorů (2012). Problémy se třídou?: Tipy a náměty pro třídní učitele. Raabe Řezníček, J., Rusek, M. (2014). DidaEtika : opora pro studenty na souvislých pedagogických praxích a pro začínající učitele. Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta Vašutová, J. (2009). Být učitelem. Co by měl učitel vědět o své profesi. Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta Učebnice pro výuku přírodopisu na 2. stupni ZŠ Mazáčová, N. (2014) Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů 2. stupně ZŠ a SŠ. Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta Fisher, R., & Balcar, K. (2004). Učíme děti myslet a učit se: praktický průvodce strategiemi vyučování. Portál Cangelosi, J. S. (2000). Strategie řízení třídy: jak získat a udržet spolupráci žáků při výuce. Portál. Jančaříková, K. a kol. (2022). Didaktické zásady v přírodovědném vzdělávání. Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Adam Nejedlý (07.09.2023)
1. úvodní seminář (organizace praxe, požadované výstupy), 2. praxe – každý student individuálně (8 náslechových hodin, 12 vlastních vyučovacích hodin), 3. rozbor vlastních vyučovacích hodin s fakultním učitelem 4. autoevaluace pedagogického působení na SŠ 5. hospitace garanta praxí na 1 vyučovací hodině výhradně formou pořízení videozáznamu z hodiny dle pokynů/umožnění on-line hospitace v hodině a následný rozbor 6. průběžné reflektivní semináře na fakultě 7. zpracování reflexí dle požadovaného zadání – každý student individuálně, 8. závěrečný reflektivní seminář. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Adam Nejedlý (09.10.2023)
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Adam Nejedlý (04.10.2023)
|