|
|
|
||
Poslední úprava: prof. PaedDr. Michal Nedělka, Dr. (05.10.2020)
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Zuzana Selčanová, Ph.D. (31.07.2019)
Souvislá pedagogická praxe umožňuje: analýzu a reflexi vyučovacího procesu, rozbory vyučovacího procesu a zadávaných úkolů s fakultními učiteli a oborovými didaktiky, proces a produkt v hudební výchově – vokální činnosti, instrumentální činnosti, hudebně pohybové činnosti, hodnocení a klasifikace hudebních činností žáků, řešení výchovně vzdělávacích situací v procesu hudební výchovy, práci se žáky se speciálními potřebami či mimořádně nadanými žáky, seznámení s rámcově vzdělávacími programy jednotlivých typů škol a jejich následné promítnutí do tematických okruhů vyučovaného předmětu. |
|
||
Poslední úprava: prof. PaedDr. Michal Nedělka, Dr. (05.10.2020)
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání Rámcový vzdělávací program pro základní umělecké vzdělávání HRABAL, Vladimír a Isabella PAVELKOVÁ. Jaký jsem učitel. Praha: Portál, 2010. MAZÁČOVÁ, Nataša. Základní informace o obsahovém zaměření a organizaci pedagogických praxí ve studiu učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů 2. stupně základní školy a střední školy. NELEŠOVSKÁ, Alena - SVOBODOVÁ, Jana. Pedagogická praxe : praktická příručka určená studentům prezenčního studia oboru učitelství pro 1. st. ZŠ. Olomouc : Univerzita Palackého, 2000. ISBN80-244-0171-1. PAVELKOVÁ, I. Motivace žáků k učení: perspektivní orientace žáků a časový faktor v žákovské motivaci. Praha: Univerzita Karlova, 2002. Praha : Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy, 2014. ISBN 978-80-7290-673-4. PODLAHOVÁ, Libuše. Pedagogická praxe : (průvodce pro současné studenty a budoucí učitele). Olomouc : Univerzita Palackého, 1998. ISBN 80-7076-793-7. SLAVÍK, J. Hodnocení v současné škole. Praha: Portál 1999. STARÝ, K.; LAUFKOVÁ,V. Formativní hodnocení ve výuce. Praha: Portál, 2016. ŠEĎOVÁ, K.; ŠVAŘÍČEK, R. Komunikace ve školní třídě. Praha: Portál, 2012. ŠEĎOVÁ, K., ŠVAŘÍČEK, R. Jak se učitelé učí: Cestou profesního rozvoje k dialogickému vyučování. Brno: MU 2016. TOMKOVÁ, A., SPILKOVÁ, V., PÍŠOVÁ, M. a kol. Rámec profesních kvalit učitele. Hodnoticí a sebehodnotící arch. Praha: Národní ústav pro vzdělávání, 2012.
Burnard, P. Inclusive pedagogies in music education: A comparative study of music teachers' perspectives from four countries. Journal of Music Education · May 2008, pp. 109-126. Available on: file:///C:/Users/uzivatel/AppData/Local/Temp/8591a-1.pdf. Schmidt, P. Music Education as Transformative Practice. VRME, 2005, pp. 1-14. ISSN 1938-2065. Available on: file:///C:/Users/uzivatel/AppData/Local/Temp/13.MusicEducationasTransformativePractice.pdf. Brophy, T.S. The Practice of Assessment in Music Education: Frameworks, Models, and Designs. Proceedings of the 2009 Florida Symposium on Assessment in Music Education, 2010. 552 pp.
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Zuzana Selčanová, Ph.D. (28.01.2023)
Podmínky pro dělení zápočtu: · proškolení studentů učitelství před pedagogickými praxemi (Moodle kurz: https://dl2.cuni.cz/course/view.php?id=3351 První přihlášení je pomocí osobního čísla a hesla pro CAS. Pokud po Vás bude chtít systém heslo, použijte: BezpecnaPraxeU · do 13. 3. 2023 vyplnit do online tabulky rozvrh plánovaných vyučovacích hodin; · odučit 12 vyučovacích hodin; · tvořit studentské portfolio (přípravy, poznámky, tipy, rady, pomůcky, materiály, audiovizuální nahrávky); · po PX odevzdat na závěrečném reflektivním semináři podepsanou DPP v dvou originálních stejnopisech · po PX odevzdat na závěrečném reflektivním semináři hodnocení Vašeho působení na škole, které volnou formou vypracuje provázející učitel; · absolvovat vstupní informativní schůzku (24. 2. 2023) a závěrečný reflektivní seminář (21. 4. 2023); |