|
|
|
||
Poslední úprava: prof. PhDr. Ladislav Daniel, Ph.D. (15.05.2021)
|
|
||
Poslední úprava: prof. PhDr. Ladislav Daniel, Ph.D. (15.05.2021)
GOMBRICH, Ernst Hans. Příběh umění. Praha: Argo 2006. ISBN 978-80-7203-143-6 |
|
||
Poslední úprava: prof. PhDr. Ladislav Daniel, Ph.D. (15.05.2021)
Metody výuky kombinují pedagogické principy, začleňují je do předmětu a staví na srovnávacích kulturních studiích a dějinách a teorii umění. |
|
||
Poslední úprava: prof. PhDr. Ladislav Daniel, Ph.D. (15.05.2021)
Studenti průběžně studují uloženou látku, reflektují myšlenkové principy a budují na nich samostatný přístup ke studiu. Zkouška nebo zápočet testem prověří jejich získaný rozvoj myšlení. |
|
||
Poslední úprava: prof. PhDr. Ladislav Daniel, Ph.D. (15.05.2021)
1) Novověk a vznik nového umění a životní kultury. Zrod renesance ve florentském malířství, sochařství a architektuře. Paralelní vznik nizozemského realismu (severské renesance) a zakotvení novověké kultury v humanismu. 2) Vrcholná renesance Vrcholná renesance Leonarda, Michelangela a Raffaela a její reflexe v současném umění. 3) Manýrismus a jeho reflexe v současném umění. 4) Umění a kultura 17. století v Evropě. 5) Umění a kultura 17. století v českých zemích. 6) Umění a kultura 18. století v Evropě. 7) Umění a kultura 18. století v českých zemích. 8) Reflexe baroka v současném umění. Cílem je pochopení a zvnitřnění proměn umění v minulosti a jejich souvislostí se současným uměním. V případě distanční výuky je používána on-line platforma Zoom. |
|
||
Poslední úprava: prof. PhDr. Ladislav Daniel, Ph.D. (15.05.2021)
|
|
||
Poslední úprava: prof. PhDr. Ladislav Daniel, Ph.D. (15.05.2021)
Studijní opory jsou postupně v průběhu lekcí postupně ukládány jako přílohy k předmětu. |