|
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Zuzana Fišerová, Ph.D. (21.11.2019)
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Magdalena Novotná, Ph.D. (06.02.2023)
Přímá výuka: 8 hodin Doba očekávané přípravy na 1 cvičení: 5 hodiny Samostudium literatury a práce se studijními materiály (za semestr): 20 hodin Plnění průběžných úkolů (za semestr): 15 hodin Semestrální práce + příprava na zkoušku: 15 hodin |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Magdalena Novotná, Ph.D. (20.01.2023)
Povinná literatura: FULKOVÁ, M. Diskurs umění a vzdělávání. Jinočany: H&H, 2008. KITZBERGEROVÁ. L. Didaktika výtvarné výchovy. Praha: PedF UK 2014. ISBN 978-80-7290-667-3(elektronický text). Základní literatura: CIKÁNOVÁ, K. Kreslete si s námi. Praha, Aventinum 1992,1997. CIKÁNOVÁ, K.: Malujte si s námi. Praha, Aventinum, 1993,1996. HAZUKOVÁ, H., DVOŘÁKOVÁ, D., Situace ve výtvarné výchově. Liberec: PedF TUL, 2002. FULKOVÁ, M.; SLAVÍK, J.; NOVOTNÁ, M.: Výtvarná výchova 6. - 7., 8. - 9. roč. (učebnice). HAZUKOVÁ, H., DVOŘÁKOVÁ, D., Učitelovo rozhodování v situacích výtvarné výchovy. Liberec: PedF TUL, 2002. JAŠURKOVÁ, P. Nápadník do hodin výtvarné výchovy. Brno: Edika, 2015. ROESELOVÁ,V. Námět ve výtvarné výchově. Praha, Sarah, 1995. ROESELOVÁ,V. Řady a projekty ve výtvarné výchově. Praha, Sarah, 1997. SLAVÍK, J., ŠTECH, S., CHRZ, V. Tvorba jako způsob poznávání. Praha: Karolinum, 2013. TULLET, H. Art workshops for children. New York: Phaidon, 2015. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Leonora Kitzbergerová, Ph.D. (23.01.2024)
Zpracovat sérii návrhů reflektovaných výtvarných aktivit. Plnit průběžné dílčí úkoly v seminářích. Aktivně se účastnit výuky. Zkouška proběhne kolokviální formou obhajoby série reflektovaných (realizovaných) výtvarných aktivit. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Leonora Kitzbergerová, Ph.D. (23.01.2024)
1. Základní didaktické kategorie a jejich funkce. 2.-3. Učivo Vv: rozvíjení smyslové citlivosti, rozvoj smyslového vnímání 4.-5. Učivo Vv: komunikace ve Vv, aktéři, druhy a formy 6.-7. Učivo Vv: výtvarné dílo a jeho obsah 8. Estetika a kýč 9.-10. Učivo Vv: uplatňování subjektivity, subjektivní vyjádření obsahu, exprese, výtvarné dílo 11. Učivo Vv: rozvoj představivosti, představivost jako schopnost vytvářet mentální obrazy 12. Reflexe kurzu, shrnutí, návaznost na profesní portfolio. |