|
|
|
||
Poslední úprava: CHEJNOVA/PEDF.CUNI.CZ (15.09.2008)
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Lukáš Neumann, Ph.D. (20.05.2019)
Průvodce po literárním řemesle (nakl. Votobia, 2004) |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Štěpánka Klumparová, Ph.D. (30.05.2007)
Seminář o tvůrčím psaní je rozvržen do 14 lekcí a vychází z metodiky rozvedené v publikaci Průvodce po literárním řemesle (nakl. Votobia, 2004) V úvodních lekcích si studenti pomocí jednoduchých cvičení (popis předmětu a prostředí, deníkový záznam, záznam běžného rozhovoru apod.) ověří své základní pozorovatelské a literární dispozice. V následujících hodinách se pokusís domyslet (rozvinout) některé základní situace, čerpané jak z vlastní zkušenosti, tak z literárních a dramatických předloh. Vzhledem k jejich budoucímu povolání bude důraz položen na vedení dialogu (diskuse), a to jak v ústní, tka písemné formě, bude -li třeba, vyzkoušejí si i jednoduché hry a rituály. V dalších lekcích se budeme věnovat otázkám stylu a kompozice (parafráze typických autorských stylů, odlišení stylu podle dynamiky textu, vymezení, rozvinutí a sklenutí příběhu, apod.). Studenti se dále seznámí se základními veršovými schématy, s významem autorského hlediska, příp. s postupem práce při překladu. K průběžným zadáním bude patřit bezprostřední písemná reflexe, vzájemná recenze textů a esej na spoklečné téma, mimo to si sutdenti ověří, jak dokážou vnímat a rozlišovat různé literární žánry.
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Lukáš Neumann, Ph.D. (20.05.2019)
K průběžným zadáním bude patřit bezprostřední písemná reflexe, vzájemná recenze textů a esej na spoklečné téma, mimo to si studenti ověří, jak dokážou vnímat a rozlišovat různé literární žánry. |