|
|
|
||
Poslední úprava: KLOBOU/PEDF.CUNI.CZ (21.09.2016)
|
|
||
Poslední úprava: KLOBOU/PEDF.CUNI.CZ (21.09.2016)
Student využívá matematických poznatků a dovedností v praktických činnostech, rozvíjí kombinatorické a logické myšlení, řeší matematické problémy na základě kritického usuzování a srozumitelné a věcné argumentace. Doplní soustavným studiem případné nedostatky z učiva matematiky pro druhý stupeň. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Jaroslava Kloboučková (08.11.2016)
a) Cihlář, J., Lesáková, E., Řídká, E., Zelenka, M.: Očekávané výstupy v RVP ZV z matematiky ve světle testových úloh. (Ocekavane_vystupy_v_RVP_ZV_z_Ma) b) Odvárko-Kadleček: Matematika (ucelená řada učebnic matematiky pro 6. - 9. ročník základní školy, nakladatelství Prometheus) c) Učebnice a sbírky úloh pro 2. stupeň základních škol (dle výběru studenta) d) Hejný a kolektiv: Matematika pro 1. stupeň (ucelená řada učebnic matematiky pro 1. - 5. ročník základní školy, Nakladatelství Fraus) |
|
||
Poslední úprava: KLOBOU/PEDF.CUNI.CZ (15.09.2015)
Základní metodou výuky je řešení úloh, hledání různých postupů při řešení stejné úlohy, argumentace k podpoření vlastního názoru. Práce ve dvojicích i skupinách. Samostatné řešení úlohy. Tvorba úlohy na dané téma. |
|
||
Poslední úprava: KLOBOU/PEDF.CUNI.CZ (21.09.2016)
Předmět je možné splnit dvěma způsoby (student si volí jeden z nich): 1. Aktivní účast v jednotlivých seminářích alespoň 80% (student je fyzicky přítomen ve výuce, předvede své řešení ostatním studentům, podílí se na argumentaci ostatních, potvrzuje nebo vyvrací názor jiného studenta pádnými argumenty). Po ukončení výuky předloží studijní materiály včetně samostudia (vyřešených úloh dle vlastního výběru - nejméně jedna z každého výukového celku) 2. Nemůže-li se student účastnit výuky v rozsahu alespoň 80% (např. ze zdravotních důvodů), pak je nutno vypracovat seminární práci a závěrečný písemný test v rozsahu 10 úloh s 50% úspěšností, tedy platí stejné podmínky, jako pro studenty zapsané v kombinované formě studia. |
|
||
Poslední úprava: KLOBOU/PEDF.CUNI.CZ (21.09.2016)
Obsah kurzu se bude dotýkat těchto partií aritmetiky a algebry podle výstupů RVP (číslování jednotlivých kapitol se shoduje s literaturou Očekávané výstupy): 1. Provádí početní operace v oboru celých a racionálních čísel; užívá ve výpočtech druhou mocninu a odmocninu. 2. Zaokrouhluje a provádí odhady s danou přesností, účelně využívá kalkulátor. 3. Modeluje a řeší situace s využitím dělitelnosti v oboru přirozených čísel. 4. Užívá různé způsoby kvantitativního vyjádření vztahu celek-část (přirozeným číslem, poměrem, zlomkem, desetinným číslem, procentem). 5. Řeší modelováním a výpočtem situace vyjádřené poměrem; pracuje s měřítky map a plánů. 6. Řeší aplikační úlohy na procenta (i pro případ, že procentová část je větší než celek). 7. Matematizuje jednoduché reálné situace s využitím proměnných; určí hodnotu výrazu, sčítá a násobí mnohočleny, provádí rozklad mnohočlenu na součin pomocí vzorců a vytýkáním. 8. Formuluje a řeší reálnou situaci pomocí rovnic a jejich soustav. 9. Analyzuje a řeší jednoduché problémy, modeluje konkrétní situace, v nichž využívá matematický aparát v oboru celých a racionálních čísel. 10. Vyhledává, vyhodnocuje a zpracovává data. 11. Porovnává soubory dat. 12. Určuje vztah přímé anebo nepřímé úměrnosti. 13. Vyjádří funkční vztah tabulkou, rovnicí, grafem. 14. Matematizuje jednoduché reálné situace s využitím funkčních vztahů. Obsah kurzu budou moci posluchači do značné míry ovlivnit svými dotazy. |
|
||
Poslední úprava: KLOBOU/PEDF.CUNI.CZ (21.09.2016)
Vstupními požadavky je pouze zájem studenta doplnit své znalosti z matematiky v rozsahu druhého stupně základní školy. |
|
||
Poslední úprava: KLOBOU/PEDF.CUNI.CZ (21.09.2016)
Kurz si může student zapsat kdykoliv během studia. Není možné jej opakovat. Bude otevřen pouze v případě, že se do něj zapíše alespoň 15 studentů. |