|
|
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Martin Raudenský, Ph.D. (29.11.2021)
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. MgA. Markéta Magidová, Ph.D. (13.09.2021)
AUMONT, J.: Obraz. Praha: AMU, 2005. ISBN 80-7331-045-7 BARTHES, R.: Světlá komora. Bratislava: Archa, 1994. ISBN 80-7115-081-9 BORDWELL, D.; THOMPSONOVÁ, K.: Dějiny filmu. Přehled světové kinematografie. Praha: FAMU, Nakladatelství Lidové noviny, 2007. ISBN: 978-80-7106-898-3 BORDWELL, D.; THOMPSONOVÁ, K.: Umění filmu. Praha: AMU, 2011, ISBN: 978-80-7331-217-6 CARROLL, N.: Definování pohyblivého obrazu. In: Iluminace, r. 13, č.2, 2001, ISSN 0862-397X, str. 5-32 CASETTI, F.: Filmové teorie 1945-1990. Praha: AMU, 2008. ISBN 978-80-7331-143-8 DELEUZE, G.: Film 1 Obraz-pohyb. Národní filmový archiv, Praha 2000, ISBN 80-7004-098-X. DELEUZE, G.: Film 2 Obraz-čas. Národní filmový archiv, Praha 2006, ISBN 80-7004-127-7. DOLEŽEL, L.: Heterocosmica: Fikce a možné světy. Praha: Karolinum, 2003. ISBN 80-246-0735-2. FILIPOVÁ, M.: Podoby vizuálních studií. In: Iluminace, r. 21, č. 1, 2009. ISSN 0862-397X, str. 68-80 FILIPIOVÁ, M; RAMPLEY, M.: Možnosti vizuálních studií. Obrazy - texty - interpretace. Brno: Masarykova univerzita, Společnost pro odbornou literaturu - Barrister et Principal, 2007, ISBN 978-80-87029-26-8 FLUSSER, V.: Moc obrazů. Výtvarné umění, OSVU 1996, č. 3-4, ISSN O862-9927 FOŘT, B. : Úvod do sémantiky fikčních světů. Host, Brno 2005, ISBN 80-7294-165-8 FULKOVÁ, M.: Diskurs umění a vzdělávání, Praha: H&H 2008, 335 s., ISBN 978-80-7319-076-7. GOODMAN, N.: Jazyky Umění - nástin teorie symbolů. Praha: Academia 2007, ISBN 978-80-200-1519-8. CHATMAN, S.: Příběh a diskurz. Narativní struktura v literatuře a filmu. Brno: Host, 2008, ISBN 978-80-7294-260-2 MANOVICH, L.: The language of new media. Cambridge: The MIT press, 2001, ISBN 0-262-13374-1 MIŠÍKOVÁ, K.: Mysl a příběh ve filmové fikci. Praha: AMU, 2009. ISBN 978-80-7331-126-1 MONACO, J.: Jak číst film: Svět filmů, médií a multimédií. Praha: Albatros, 2004. ISBN 80-00-01410-6 Moving images in the clasroom. London: British film institute. 2000. ISBN 0 85170 831 5, dostupné na http://www.bfi.org.uk/education/teaching/miic/ PLAŻEWSKI, J.: Filmová řeč. Praha: Orbis, 1967 TURNER, M.: Literární mysl. Brno: Host, 2005, ISBN 80-7294-130-5 VALUŠIAK, J.: Základy střihové skladby. Praha: AMU. 2005. ISBN 80-7331-039-2 Visual culture questionnaire. In: October, č. 77, 1996, ISSN:01622870. str. 25-70 ZUSKA, V.: Estetika. Praha: Triton, 2001, ISBN 80-7254-194-3 |
|
||
Poslední úprava: Mgr. MgA. Markéta Magidová, Ph.D. (13.09.2021)
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. MgA. Markéta Magidová, Ph.D. (29.11.2021)
1. Specifika režijní a dramaturgické práce s filmem. Specifika autorských filmů. Analýza režijních postupů významných režisérů. 2. Úvod do přípravy scénáře, vytvoření specifického autorského stylu, akcent na výtvarný záměr, akcent na atmosféry. 3. Kresebná či digitální příprava storyboardu (za pomoci tabletu, Adobe Illustrator, Indesign, ruční kresba atd.) 4. Práce na kamerovém uchopení námětu podle specific daného filmu. Vnitrozáběrová režie. Režijní přemýšlení nad skladbou obrazu. Kulešovovy experimenty ve střihu. 5. Práce s herci/loutkami/se zvukem diegentickým. Využití zvukového nahrávacího zařízení (nahrávací tyče, porty atd.) 6. Natáčení. Aktivní práce na výrobě filmu. Konzultace. 7. Natáčení. Aktivní práce na výrobě filmu. Konzultace. 8. Natáčení. Aktivní práce na výrobě filmu. Konzultace. 9. Postprodukce. Práce na střihu a dramaturgii, využití programu Adobe Premiere. 10. Postprodukce. Práce na zvuku a kolorování. Adobe After Effects a Adobe Premiere. 11. Projekce hrubého střihu, konzultace. 12. Projekce finálních snímků. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. MgA. Markéta Magidová, Ph.D. (13.09.2021)
zkouška |