Poslední úprava: Mgr. Helena Kafková, Ph.D. (05.02.2024)
Základní literatura je k dispozici v Knihovně PedF UK, Knihovně Uměleckoprůmyslového muzea, Knihovně Celetná FF UK, na online databázích oborových časopisů IJETA (International Journal for Education through Art/ https://www.intellectbooks.com/), IJADE (International Journal of Art & Design Education/ https://onlinelibrary.wiley.com/).
MIRZOEFF, N. Úvod do vizuální kultury. Praha: Academia, 2012. ISBN 978-80-200-1984-4
FULKOVÁ, M. Když se řekne…vizuální gramotnost. In Výtvarná výchova 2002. č. 4. ISSN 1210-3691
FIŠEROVÁ, Z. Vizuální gramotnost jako základní soubor kompetencí empirického diváka pro tvorbu a čtení významů kulturních artefaktů. Dostupné na: https://is.cuni.cz/webapps/zzp/detail/163565/
FULKOVÁ, M., KITZBERGEROVÁ, L.: Vlivy multimediální komunikace ve výtvarné výchově. Výtvarná výchova, č. 1-2, roč. 57, 2017, ISSN 1210-3691, str. 16 – 40. Praha: Vydavatelství Pedagogické fakulty.
FULKOVÁ, Marie, KAFKOVÁ, Helena: Nové tredy ve výtvarné výchově,. In: KONFERENCE „PROFESNÍ ROZVOJ UČITELŮ: 23.24. dubna 2012. Praha: Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy, 2012. s. 41-49.
KESNER, L. Muzeum umění v digitálním věku. Praha: Argo a NG 2000. ISBN 80-7035-155-1(NG) a 80-7203-252-6 (Argo)
FULKOVÁ, M., NOVOTNÁ, M. Výtvarná výchova pro 6. a 7. roč. ZŠ a víceletá gymnázia. Praha: Fortuna 1997. ISBN 80-7168-382-5
FULKOVÁ, M., NOVOTNÁ, M. Výtvarná výchova pro 8. a 9. roč. ZŠ a víceletá gymnázia. Praha: Fortuna 1999. ISBN 80-7168-591-7
ADDISON,N: Who’s Afraid of Signs and Significations? Defending semiotics in the Secondary Art and Design Curriculum. Art & Design Education, 1999, 18, 1, s. 33 – 41. (Český překlad Proksová, Z., dostupný na www.vuppraha.cz)
ROESELOVÁ, V.: Řady a projekty ve výtvarné výchově. Praha :Sarah, 1997.
Rámcový vzdělávací program pro základní školy, upravená verze, Praha, 2013.
Rámcový vzdělávací program pro gymnázia, Praha, 2007
Studijní opory jsou umístěny na https://kvv.pedf.cuni.cz/KVV2-1.html, v sekci STUDIUM.