Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (04.12.2008)
Stručná anotace předmětu:
Dětský výtvarný projev jako specifický fenomén ontogeneze: Stádia, charakteristické rysy, individuální rozdíly a typologické
inklinace v dětském výtvarném projevu. Proměny názorů na dětský výtvarný projev a jeho současná psychodidaktická
pojetí.
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (04.12.2008)
Children´s art as a specific phenomenon of ontogeny .Developmental stages, individual differences and typological
inclinations . Reconceptions of undrestanding of children´s art and contemporary psycho-didactic cinceptions.
Cíl předmětu -
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (04.12.2008)
Cíl výuky: Vytvořit předpoklady pro poučený náhled na dětský výtvarný projev ( proces i produkt ) spontánní i pedagogicky ovlivňovaný.
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (04.12.2008)
Attainment targets:
To make preconditions of full qualified look at children´s art (process and product) , spontaneous and with teacher´s guidance.
Literatura -
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (04.12.2008)
HAZUKOVÁ,H.;ŠAMŠULA,P. Didaktika výtvarné výchovy I. 3. přeprac.vyd. Praha: Univerzita Karlova, vydavatelství Karolinum, 2005. 129 s. ISBN 80-7290-237-7.
HLAVSA,J. Psychologické metody výchovy k tvořivosti. Praha : SPN 1986.
UŽDIL,J. Výtvarný projev a výchova. 2.doplněné vyd. Praha: SPN ,1978. 333 s. ISBN nemá
VÁGNEROVÁ,M. Vývojová psychologie. 2.vyd. Praha: Univerzita Karlova, vydavatelství Karolinum 1999.353 s. ISBN 80-7184-803-4
KULKA,J. Psychologie umění. Praha: SPN, 1990.ISBN 80-04-23694-4.
ŠAMŠULA,P. Obrazárna v hlavě 1 - 2 . Výtvarná čítanka pro 2.- 5. ročník základní školy. Praha : Práce 1996. ISBN 80-208-0380-7.
ŠAMŠULA,P.; HIRSCHOVÁ,J. Průvodce výtvarným uměním IV. Praha: Práce, 1994. ISBN 80-208-0008-5.
BLÁHA,J.; SLAVÍK,J. Průvodce výtvarným uměním V. Praha : Práce,1997. ISBN 80-208-0432-3
Datum:10.9.2008 Vyučující:.Dr.H.Hazuková, Vedoucí oddělení:Dr.Hazuková, CSc.
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (04.12.2008)
HAZUKOVÁ,H.;ŠAMŠULA,P. Didaktika výtvarné výchovy I. 3. přeprac.vyd. Praha: Univerzita Karlova, vydavatelství Karolinum, 2005. 129 s. ISBN 80-7290-237-7.
HLAVSA,J. Psychologické metody výchovy k tvořivosti. Praha : SPN 1986.
UŽDIL,J. Výtvarný projev a výchova. 2.doplněné vyd. Praha: SPN ,1978. 333 s. ISBN nemá
VÁGNEROVÁ,M. Vývojová psychologie. 2.vyd. Praha: Univerzita Karlova, vydavatelství Karolinum 1999.353 s. ISBN 80-7184-803-4
KULKA,J. Psychologie umění. Praha: SPN, 1990.ISBN 80-04-23694-4.
ŠAMŠULA,P. Obrazárna v hlavě 1 - 2 . Výtvarná čítanka pro 2.- 5. ročník základní školy. Praha : Práce 1996. ISBN 80-208-0380-7.
ŠAMŠULA,P.; HIRSCHOVÁ,J. Průvodce výtvarným uměním IV. Praha: Práce, 1994. ISBN 80-208-0008-5.
BLÁHA,J.; SLAVÍK,J. Průvodce výtvarným uměním V. Praha : Práce,1997. ISBN 80-208-0432-3
Datum:10.9.2008 Vyučující:.Dr.H.Hazuková, Vedoucí oddělení:Dr.Hazuková, CSc.
Metody výuky -
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (04.12.2008)
přednáška/seminář
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (04.12.2008)
lecture/seminar
Požadavky ke zkoušce -
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (04.12.2008)
Požadavky pro zápočet:
Vypracovat analýzu a hodnotící reflexi kresby dítěte předškolního věku. Použít osvojenou odbornou terminologii.
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (04.12.2008)
demands to credit:
To make analysis and reflective evalution of children drawing of pre-school child. Taking of acquirement professional terminology.
Sylabus -
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (04.12.2008)
Dětský výtvarný projev jako specifický fenomén ontogeneze: Stádia, charakteristické rysy, individuální rozdíly a typologické inklinace v dětském výtvarném projevu. Proměny názorů na dětský výtvarný projev a jeho současná psychodidaktická pojetí.
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (04.12.2008)
Children´s art as a specific phenomenon of ontogeny .Developmental stages, individual differences and typological inclinations . Reconceptions of undrestanding of children´s art and contemporary psycho-didactic cinceptions.