|
|
|
||
Poslední úprava: doc. RNDr. Pavel Töpfer, CSc. (31.01.2018)
|
|
||
Poslední úprava: RNDr. Jan Kolomazník, Ph.D. (18.02.2019)
Pred úcastí na zkoušce je potreba mít získán zápočet.
Zápočet se získává za úspěšně vyřešené dvě zápočtové úlohy.
Zkoušku lze skládat opakovaně, dle studijních předpisů. |
|
||
Poslední úprava: doc. RNDr. Pavel Töpfer, CSc. (31.01.2018)
Tomas Akenine-Möller, Eric Haines: Real-Time Rendering, A K Peters, 2002, ISBN: 1568811829
OpenGL Architecture Review Board: OpenGL Programming Guide: The Official Guide to Learning OpenGL, Version 1.4, Fourth Edition, Addison-Wesley, 2003, ISBN: 0321173481
Randi J. Rost: OpenGL(R) Shading Language, Addison-Wesley, 2004, ISBN: 0321197895
Ron Fosner: Real-Time Shader Programming, Morgan Kaufmann, 2002, ISBN: 1558608532 |
|
||
Poslední úprava: RNDr. Jan Kolomazník, Ph.D. (18.02.2019)
Zkouška je písemná a ústní (základ je písemný, jen v prípade nejasností nebo tesne kolem hranice známky je možné, že si zkoušející studenta/studentku povolá ke krátkému ústnímu vysvětlení).
Zkouší se vše, co bylo předneseno na prednáškách a cvičeních, aktuální slidy bude možné najít na webu: https://cgg.mff.cuni.cz/~kolomaznik/index.php#NPGR019
Pred zkouškou je potřeba získat zápočet - úspěšně vyřešit alespoň dvě zápočtové úlohy. |
|
||
Poslední úprava: doc. RNDr. Pavel Töpfer, CSc. (31.01.2018)
Zobrazovací řetězec: aplikace, geometrická fáze, rasterizace, shadery, buffery
Reprezentace 3D scén pro realtime: ploškové modely, sítě trojúhelníků, indexované pole, hierarchické reprezentace, úroveň detailu (LoD), skinning, billboards, point sprites
Techniky používané na GPU: viditelnost, akumulace, poloprůhlednost, interpolace veličin, mlha, textury, environment mapy, normálové mapy, stencil buffer, výstupní buffery
Efektivní předávání dat do GPU: buffery, atributy vrcholů, instancing
Programování GPU: shadery (vertex, geometry, tesselation, fragment), jazyk GLSL, srovn. s HLSL (Cg), komunikace aplikace se shaderem
Konkrétní API: OpenGL, GLSL, nadstavba (pro C# i C++ - SDL, ..), nejnovější vývoj (OpenGL 4.x, Vulkan)
GPGPU: systém paralelních výpočtů na GPU - CUDA, OpenCL |