|
|
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Irena Smetáčková, Ph.D. (29.01.2023)
|
|
||||||||||||||||||||||
Poslední úprava: doc. PhDr. Irena Smetáčková, Ph.D. (29.01.2023)
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Ondřej Hrabec, Ph.D. (02.02.2020)
BENDL, S.; KUCHARSKÁ, A. (ed.). Kapitoly ze školní pedagogiky a školní psychologie. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2008. GALLÀ, M., AERTSEN, P., DAATLAND, CH., DESWERT, J., FENK, R. a FISCHER, U. a kol. Jak ve škole vytvořit zdravější prostředí: příručka o efektivní školní drogové prevenci. Praha: Úřad vlády ČR, 2005. MIOVSKÝ, M., SKÁCELOVÁ, L., ZAPLETALOVÁ J. a NOVÁK, P. (Eds.) Primární prevence rizikového chování ve školství. Praha: Sdružení SCAN, UK v Praze & Togga, 2015. Strategie prevence rizikových projevů chování u dětí a mládeže v působnosti resortu MŠMT na období 2010-2012, 2010. Praha: MŠMT, 2010 a pozdější revize. |
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Irena Smetáčková, Ph.D. (29.01.2023)
V předmětu je kladen důraz především na prevenci v oblasti sociálního klimatu a vrstevnických vztahů. Osnova předmětu po jednotlivých tematických blocích: 1) Základní definice primární prevence rizikového chování, zasazení do kontextu prevence sekundární a terciární, systém školské primární prevence; 2) Jednotlivé typy rizikového chování a jejich specifika; 3) Rozdělení preventivních aktivit: specifická a nespecifická primární prevence, aktivity realizované školou a externisty, typičtí poskytovatelé primární prevence; 4) Cílové skupiny primární prevence (dle věku a rizikovosti); 5) Rizikové a protektivní faktory na úrovní jedince, školy, vrstevníků, rodiny a společnosti; 6) Úrovně prevence dle rizikovosti cílové skupiny: prevence všeobecná, selektivní a indikovaná, vzdělání a kompetence pracovníků na jednotlivých úrovních primární prevence; 7) Efektivita primární prevence, parametry efektivního preventivního programu, Standardy v primární prevenci; 8) Koncepce primární prevence na škole, školní preventivní program, zdravá škola; 9) Seznámení s efektivními programy primární prevence (Kočičí zahrada, Unplugged, Boys a Girls plus, Zipyho kamarádi apod.); 10) Složení efektivního programu, informace k závěrečnému kolokviu; 11) Role poradenských služeb v prevenci; 12) Výzkum a evaluace v primární prevenci - právní rámec PPRCH ve školách |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Mgr. Veronika Pavlas Martanová, Ph.D. (31.01.2020)
Podmínkou ukončení je aktivní účast v rozsahu min. 70%, průběžné plnění úkolů a závěrečný znalostní test základní terminologie. |