Poslední úprava: PhDr. Daniela Nováková, Ph.D. (06.06.2006)
Cíl kurzu je seznámit posluchače s organizací a řízením školství na všech úrovních, především však z hlediska pohledu učitele, který je organizací a řízením ovlivňován. Důraz je kladen na rozvoj schopností mladého učitele orientovat se v problémech a využívat poznatky z kurzu nejen pro řízení, ale pro vlastní rozhodování i v případě, že sám nebude k účasti na řízení směřovat.
Absolvování semináře předpokládá návštěvu seminářových setkání a aktivní účast na nich a sepsání seminární práce na dohodnuté téma.
Tematika semináře:
- Osobnost vedoucího pracovníka ve školství
- Škola jako organizace
- Formální organizace školy
- Škola jako součást školství a společnosti
- Rozpočet školy
- Personalistika školy
- Nestátní školství
- Legislativa
Poslední úprava: MOJZISO/PEDF.CUNI.CZ (05.05.2009)
Management and administration of schools
The course objective is to inform students about organization and management of education within all levels, mainly from the
point of the teacher, who is influenced by the organization and management mostly. The emphasis is layed on young
teacher, his ability development to focus on problems and taking advantage of knowledge from the course not only for
management, but also for self decisions, also in case that he or she will not be participating and heading towards
management.
Content specification:
1. Personality of a leading worker in education.
2. School as an organization
3. Formal organization of school
4. School as a part of education and society
5. School budget
6. Personalistics at school
7. Nongovernmental education
8. School legislation.
Literatura
Poslední úprava: PhDr. Daniela Nováková, Ph.D. (06.06.2006)
BACÍK,F.,KALOUS,J. ,SVOBODA,J. A KOL. Kapitoly ze školského managementu. Praha : PedF UK, 1998.
EGER, L. A KOL. Efektivní školský management. Plzeň : Vydavatelství ZČU 1998.