Poslední úprava: PhDr. Petr Bednařík, Ph.D. (23.11.2021)
Kurz je určen posluchačům všech oborů FSV UK, předpokládá znalost jazyka na úrovni pokročilých (B2). Navazuje na kurz Španělština pro pol., IMS, soc., ek., žur., MK I - JLB 029. Obsahem je rozšíření slovní zásoby obecného a odborného jazyka, upevnění a prohloubení gramatických struktur a zdokonalení jazykových kompetencí. Výstupní znalosti výborných studentů by měly být na úrovni B2+/C1 Evropského referenčního rámce (https://fsv.cuni.cz/studium/vyuka-jazyku/hodnoceni-jazykove-dovednosti).
Poslední úprava: Mgr. Rocío Vila Falcón (13.07.2023)
This course is a continuation of the course JLB029 and is designed for students of all the study disciplines offered at the FSV UK. The course aims to enlarge the vocabulary of general as well as specialized nature, solidify grammar structures and improve communication skills. Upon completion of the course the students are expected to be on the B2+/C1 level (https://fsv.cuni.cz/studium/vyuka-jazyku/hodnoceni-jazykove-dovednosti).
Cíl předmětu -
Poslední úprava: Mgr. Rocío Vila Falcón (24.08.2022)
Cílem předmětu je dosáhnout prohloubení jazykových kompetencí studenta, a to i po stránce odborné. Po absolvování kurzu by student měl být schopen reprodukovat odborný text, vést diskuzi na dané téma a argumentovat.
Poslední úprava: Mgr. Rocío Vila Falcón (24.08.2022)
The course aims to solidify language skills of the students. Students are going to read long texts in Spanish of general as well as specialized nature. Upon completion of the course students should be able to discuss academic texts and summarize them in verbal as well as written form.
Literatura -
Poslední úprava: Mgr. Rocío Vila Falcón (01.02.2021)
Povinná literatura:
Odborné texty poskytnuté vyučujícím
Doporučená literatura:
Macíková, O. - Mlýnková, L.: Učebnice současné španělštiny (Manual de español actual), 2. díl. Brno, Edika 2007
Macíková, O. - Mlýnková, L.: Velká španělská gramatika. Brno, Edika 2014
Macíková, O. - Mlýnková, L.: Základy ekonomické španělštiny (Espaňol para economistas). Brno, Edika 2017
Macíková, O. - Mlýnková, L. - Díaz-Faes González, M.: Cvičebnice španělské gramatiky. Brno, Edika 2014
Prada, M. - Bovet, M. - Marcé, P.: Entorno empresarial. Madrid, Edelsa 2015
Materiály poskytnuté studentům a používané při výuce slouží výhradně ke studijním účelům pro zapsané posluchače kurzu Španělština odborná II. Nejsou určeny k dalšímu šíření.
Poslední úprava: Mgr. Rocío Vila Falcón (01.02.2021)
Recommended:
Macíková, O. - Mlýnková, L.: Učebnice současné španělštiny (Manual de español actual) , 2. díl. Brno, Edika 2007
Macíková, O. - Mlýnková, L.: Velká španělská gramatika. Brno, Edika 2014
Macíková, O. - Mlýnková, L.: Základy ekonomické španělštiny (Espaňol para economistas). Brno, Edika 201
Macíková, O. - Mlýnková, L. - Díaz-Faes González, M.: Cvičebnice španělské gramatiky. Brno, Edika 2014
Prada, M. - Bovet, M. - Marcé, P.: Entorno empresarial. Madrid, Edelsa 2015
The materials provided to students and used during the course are exclusively for the purpose of study for registered members of the course Spanish for Political Sciences, International Studies, Sociology, Economics, Journalism and Mass Communication II.
Poslední úprava: Mgr. Rocío Vila Falcón (24.08.2022)
Výuka je založena na práci s textem a autentickými nahrávkami, které slouží jako základ pro nácvik porozumění a rozvoj mluvních schopností. Výběr textů je dán tématem a je provázán s probíranou gramatickou látkou.
Poslední úprava: Mgr. Rocío Vila Falcón (24.08.2022)
Teaching is based on working with text and authentic recordings, which serve as a basis for practice of understanding and development of speaking skills. The selection of texts is given by the theme and is related to the grammatical subject.
Požadavky ke zkoušce -
Poslední úprava: Mgr. Rocío Vila Falcón (26.01.2023)
Podmínky ke složení zkoušky:
- Praktický úkol (20b.)
- DÚ a aktivita na hodinách (15b.)
- Prezentace odborného tématu (15b.)
- Ústní a písemná zkouška (50b.)
Požadavky k ústní zkoušce (okruhy budou stanoveny na začátku semestru):
- prokázat rozsáhlou slovní zásobu týkající se témat probíraných během zimního a letního semestru - být schopen vést rozhovor na odborné téma
Hodnocení:
0-50 % = F
51-60 % = E
61-70 % = D
71-80 % = C
81-90 % = B
91 % a více = A
A - outstanding performance with only minor errors, B - above the average standard but with some errors, C - generally sound work with a number of notable errors, D - fair but with significant shortcomings, E - performance meets the minimum criteria, F - fail – considerable further work is required
Poslední úprava: Mgr. Rocío Vila Falcón (26.01.2023)
PREREQUISITES TO OBTAIN THE EXAM CREDIT FOR THE CLASS:
- Midterm Practical Assignment (20b.)
- Homework and class participation (15b.)
- Presentation (15b.)
- Writing and Oral test (50b.)
Final exam:
- Prove the knowledge of extensive vocabulary related to the topics covered during the winter and summer semester - ability to lead dialogues on a given topic
Evaluation:
0-50 % = F
51-60 % = E
61-70 % = D
71-80 % = C
81-90 % = B
91 % and more = A
A - outstanding performance with only minor errors, B - above the average standard but with some errors, C - generally sound work with a number of notable errors, D - fair but with significant shortcomings, E - performance meets the minimum criteria, F - fail – considerable further work is required
Sylabus -
Poslední úprava: Mgr. Rocío Vila Falcón (04.04.2023)
Lekce 2, 6, 4 (Aula Internacional Plus 5) + odborná temata: na začátku kurzu bude provedena analýza potřeb a preferencí studentů za účelem přizpůsobení konkrétního obsahu kurzu.
Unidad 2: actuar en casos de mediación.
Recursos comunicativos: expresar finalidad, expresar intencionalidad, aludir a promesas en estilo indirecto, reclamar el cumplimiento de un compromiso.
Recursos gramaticales: para+infinitivo o subjuntivo, estilo indirecto.
Recursos léxicos: hablar de conflictos.
Unidad 6: presentar un evento histórico y sus consecuencias en la historia.
Recursos comunicativos: valorar hechos pasados, hablar de hechos hipotéticos en el pasado y de sus consecuencias.
Recursos gramaticales: pretérito pluscuamperfecto de subjuntivo, condicional compuesto, conectores de causa y consecuencia.
Recursos léxicos: vocabulario del ámbito de la educación, vocabulario de eventos y recorridos vitales.
Unidad 4: crear una campaña de concienciacion social sobre algún problema global.
Recursos comunicativos: hacer predicciones sobre el futuro, analizar y exponer problemas globales, sus causas y consecuencias.
Recursos gramaticales: el futuro compuesto, construcciones temporales.
Poslední úprava: Mgr. Rocío Vila Falcón (04.04.2023)
Lekce 2, 6, 4 (Aula Internacional Plus 5) + odborná temata: na začátku kurzu bude provedena analýza potřeb a preferencí studentů za účelem přizpůsobení konkrétního obsahu kurzu.
Unidad 2: actuar en casos de mediación.
Recursos comunicativos: expresar finalidad, expresar intencionalidad, aludir a promesas en estilo indirecto, reclamar el cumplimiento de un compromiso.
Recursos gramaticales: para+infinitivo o subjuntivo, estilo indirecto.
Recursos léxicos: hablar de conflictos.
Unidad 6: presentar un evento histórico y sus consecuencias en la historia.
Recursos comunicativos: valorar hechos pasados, hablar de hechos hipotéticos en el pasado y de sus consecuencias.
Recursos gramaticales: pretérito pluscuamperfecto de subjuntivo, condicional compuesto, conectores de causa y consecuencia.
Recursos léxicos: vocabulario del ámbito de la educación, vocabulario de eventos y recorridos vitales.
Unidad 4: crear una campaña de concienciacion social sobre algún problema global.
Recursos comunicativos: hacer predicciones sobre el futuro, analizar y exponer problemas globales, sus causas y consecuencias.
Recursos gramaticales: el futuro compuesto, construcciones temporales.